המחלוקת נפתרה. ההתאחדות לכדורגל הודיעה אתמול שהאליפות שבה זכתה מכבי ת"א העונה היא ה-25 שלה ולכן היא תוכל להוסיף לסמל כוכב חמישי (כל כוכב מייצג חמש אליפויות).
במכתב ששלח פרופ' יאיר גלילי, ראש יחידת המחקר של ההתאחדות, ליו"ר שינו זוארץ וליועץ המשפטי עו"ד עמית פינס, הוא כתב בין השאר כי "האליפות שהושמטה לא מגובה באף מקור רשמי".
המחלוקת הייתה לגבי עונת 1938/39, שבה לא ניתן היה לקיים ליגה סדירה כלל ארצית בגלל פרעות המרד הערבי הגדול, ולכן שתי הליגות הראשונות חולקו כל אחת לשלושה מחוזות. מכבי ת"א זכתה אז באליפות מחוז ת"א, שנחשב לחזק ביותר, ובספר חגיגי של 70 שנה להתאחדות לכדורגל מופיעה האליפות לצד האחרות. בהמשך ההתאחדות כבר לא הכירה באליפות הזאת, אבל פרופ' גלילי קבע שלא הייתה לכך הצדקה כיוון שמדובר בליגה היחידה שהגיעה באותה שנה לסיומה.
אתלטיקה. סיון אוירבך בת ה-24 ממכבי חיפה, המתחרה במדי אוקלהומה סטייט, ממשיכה למצב את עצמה כאחד השמות החמים של האתלטיקה הישראלית ב-2024. העונה המדהימה שלה נמשכה אתמול עם שיא לאומי חדש ב-1,500 מטר – שבוע וחצי אחרי שקבעה את הקודם – 4:09.36 דקות בבריסל, הישראלית הראשונה שיורדת מ-4:10. אם אוירבך תשחזר את התוצאה בארבע התחרויות הקרובות, היא עשויה להיכנס לרשימת ההמתנה לאולימפיאדה.
(אבינעם פורת)