עימותים אלימים נרשמו אתמול בין שוטרים למאות חרדים בקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון, שהוכרז שטח צבאי סגור מיום שלישי עד היום בשעה 12:00. בתיעודים מהמקום נראו שוטר דוחף גבר בחוזקה, שוטרת דוחפת אישה ובועטת בה, וצוותים רפואיים מטפלים באדם מחוסר הכרה שרוע על הקרקע, לאחר שהוכה בידי שוטרים. מנגד, המשטרה הפיצה תיעודים שבהם נראים שוטרים שנפצעו בעימותים, וציינה כי כלל האירועים ייבדקו, וש"יופקו לקחים בהתאם".
לפי המשטרה, משעות הבוקר אתמול הגיעו אלפי בני אדם לאזור מתחם הקבר, תוך שהפרו את צו אלוף פיקוד העורף ואת החוק, התעמתו עם שוטרים וגרמו נזק לרכוש שהוצב במקום לשם שמירה על ביטחונם. במשטרה הוסיפו כי 19 שוטרים נפצעו בעימותים ופונו לקבלת טיפול רפואי, לאחר שהושלכו לעברם מוטות ברזל, זכוכיות וחפצים שונים. עוד צוין כי מהמקום הורחקו יותר מאלף בני אדם שלא הורשו להיכנס אליו, ושאלפים נוספים נחסמו בכבישים המובילים לאתר.
1 צפייה בגלריה
yk13939100
yk13939100
(שוטרים במתחם הר מירון, מתוך התיעוד שהופץ אתמול)
על רקע העימותים שוחח השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם מפקד מג"ב, ניצב בריק יצחק. לדבריו, מדובר באנשי מילואים במג"ב, והשניים סיכמו כי "השוטר שהטיח באכזריות אדם מבוגר לרצפה, השוטר שירה באוויר והשוטרת שהכתה אישה מבוגרת במהלך האירועים במירון יושעו עד לסיום הבירור".
גם יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס לעימותים, ומסר כי התיעוד שבו נראה גבר מוטח לרצפה הוא "בלתי נסבל, פשע שלא נסלח. משטרת ישראל חייבת להודיע שהיא מדיחה לאלתר את שוטר המג"ב מתפקידו ולהעמידו לדין". שר הדתות מיכאל מלכיאלי הוסיף: "מראה לא נתפס שאין כל דרך לעבור עליו לסדר היום".
במשטרה מסרו כי, "אנו שבים ומדגישים כי הצעדים וההיערכות המיוחדת של משטרת ישראל נועדו להבטיח את שלומו וביטחונו של הציבור. מתחילת המלחמה נורו עשרות רקטות לכיוון הר מירון, ומספר רב מהן נפלו בנקודות שבהם נוהגים לאורך השנים לעבור עשרות אלפי בני אדם".