ראש הממשלה בנימין נתניהו פירסם הודעה שבה יצא נגד מה שכינה "תדרוכים מתוך צוות המו"מ", אחרי דיווח שלפיו אלוף במיל' ניצן אלון, שמופקד על המאמץ המודיעיני לשחרור החטופים, אמר כי עם הממשלה הנוכחית לא תושג עסקה.
"בעוד שראש הממשלה נתן פעם אחר פעם לצוות המו"מ מנדט נרחב לשחרור חטופינו, סינוואר ממשיך לדרוש את סיום המלחמה, נסיגת צה"ל מרצועת עזה והשארת חמאס על כנו, כדי שיוכל לבצע את זוועות 7 באוקטובר שוב ושוב", נמסר מלשכת ראש הממשלה. "נתניהו מתנגד לכך בתוקף. התדרוכים מתוך צוות המו"מ רק מקשיחים את עמדת חמאס, פוגעים במשפחות ומרחיקים את שחרור חטופינו".
דברי נתניהו מגיעים על רקע דיווח בחדשות 12, שלפיו אמר אלון כי, "אנחנו מיואשים. עם הרכב הממשלה הזה לא תהיה עסקה". עוד אמר אלון לפי הדיווח כי "העסקה שאני דוחף אליה תכלול את החזרת כל החטופים, כשחמאס עיקש שהיא תכלול את סיום המלחמה". בציטוט נוסף אמר אלון: "אני אמרתי לראש הממשלה שיהיה אפשר לחזור ללחימה בכל רגע נתון".
מטעם אלון הדברים הוכחשו ונטען כי כלל לא אמר את הדברים. צה"ל מסר בתגובה: "אלוף במיל' אלון פועל בהנחיית הדרג המדיני להשבת החטופים. הדברים שנאמרו הוצאו מהקשרם".