רשת הטלוויזיה הקטארית "אל ג'זירה" דיווחה אמש כי 28 פלסטינים נהרגו בתקיפת "מחנה עקורים" ברפיח.
הסהר האדום הפלסטיני דיווח כי צוותיו מתמודדים עם מספר רב של הרוגים ופצועים כתוצאה מתקיפה שכוונה לעבר אזור הומניטרי שבו יש אוהלי עקורים. חמאס האשים את ישראל בתקיפת המחנה באזור רפיח, וטען כי "מדובר בפשע מלחמה נורא וטבח נגד אזרחים עקורים". בצה"ל אישרו כי תקפו באזור תל אל־סולטאן, אך בודקים את פרטי התקיפה.
בתוך כך, אחרי שבית הדין הבינלאומי בהאג (ICJ) קבע כי ישראל חייבת לפתוח את מעבר רפיח, צה"ל דילל כוחות במזרח העיר, וחטיבת גבעתי יצאה לישראל מהאזור שבו פעלה מהלילה הראשון של המבצע לפני כשלושה שבועות. בצבא אומרים שמדובר ב"רענון והחזרת כשירות". במבצע עדיין יש ארבעה צוותי קרב חטיבתיים מהנח"ל, 401, 12 והקומנדו - כולם תחת אוגדה 162.
במקביל ליציאת הכוחות, הפלסטינים מדווחים על התקדמות טנקים לעבר בית החולים האמירתי ברפיח, שנמצא בשכונת תל א־סולטאן. "מדובר בהתקדמות קרקעית", דווח. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח בסוף השבוע כי טנקים של צה"ל התקדמו עמוק יותר אל תוך רפיח. בעיר הדרומית דיווחו תושבים על פיצוצים ועשן שמיתמר מרחוק, בזמן שטנקים נעים לתוך שכונת אל־ג'ניינה.
הכותרות ברחבי העולם טענו כי בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג הורה לישראל "לעצור מיד את הפעולה ברפיח", אבל המציאות שונה כאשר בוחנים את הפרטים. אף שלא נראה שיש מחלוקת שהצו מוסיף ללחץ הבינלאומי על ישראל, שמתוארת בעולם יותר ויותר כמבודדת, גורמים ישראלים רשמיים אמרו כי הצו שהשופטים פרסמו מנוסח באופן זהיר למדי – שאינו מחייב את הפסקת הלחימה ברפיח או מונע מישראל להגן על עצמה.