רשת מלונות פתאל מתרחבת באזור אגן הים התיכון ומשיקה את המלון השביעי שלה בקפריסין, "גרנד ריזורט לימסול", הראשון בדרגת חמישה כוכבים דה לוקס של הרשת באי. המלון עבר שיפוצים נרחבים בהשקעה של כ-20 מיליון יורו. הוא שוכן על חוף ים בקרבת לימסול, ומכיל חמש קומות עם 255 חדרים. למלון שתי בריכות שחייה – בריכה חיצונית המשקיפה לים (מקורה בעונת החורף) ובריכה לפעוטות, ארבע מסעדות, שלושה ברים, ספא, אטרקציות ספורט ימי, אולמות אירועים, ומועדונים לילדים ונוער.
1 צפייה בגלריה
yk13940072
yk13940072
(מלון גרנד ריזורט לימסול)

תחנות המשטרה מהמנדט הבריטי יהפכו למלונות בוטיק

מצודות טיגארט שהוקמו בתקופת המנדט הבריטי לצורך שיטור וממשל יהפכו למוקדי תיירות ומלונאות. ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה (ולנת"ע), בראשות מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח, צפויה לאשר היום תיקון לתוכנית המתאר הארצית לתיירות (תמ"א 12) שקודם על ידי מנהל התכנון ומשרד התיירות, שבמסגרתו תתאפשר הסבת כלל המצודות למוקדי תיירות לא רק באזורים בנויים בערים, אלא גם בשטחים פתוחים.
במהלך תקופת המנדט הוקמו 63 מבנים בפריסה ארצית, בין השנים 1940 עד 1943, מהם 27 מבנים באזורים בנויים בתוככי הערים ו-36 מחוצה להן. כיום מבנים רבים הם בבעלות מינהל הדיור הממשלתי במשרד האוצר ובשימוש של גופים שונים, בהם צה"ל, משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר (שב"ס) ומשרד הרווחה.
כיום מצויות על שולחן מוסדות התכנון שתי תוכניות הכוללות הסבה של מבני הטיגארט למוקדי תיירות – במועצה האזורית מגידו ובמועצה האזורית עמק המעיינות בצפון הארץ. עם אישור התיקון הצפוי, ניתן יהיה לאשר תוכניות אלה ולאפשר את שימורם והנגשתם לציבור של המבנים.