עלייה של 18.7% ברווח הנקי של שטראוס ברבעון הראשון השנה שהסתכם בכ-159 מיליון שקל. הסיבות: העלאות המחירים שיזמה החברה, גידול במכירות וקיטון בהוצאות מס.
החברה הפרישה לצורכי מס ברבעון מקביל אשתקד 40 מיליון שקל לעומת הפרשה של מיליון שקל בלבד ברבעון הראשון של 2024.
מכירות הקבוצה עלו ב-1.7%, אבל נרשמה ירידה ברווחיות המחלבות למרות ירידה במחיר החלב הגולמי וירידה בפעילות הקפה בארץ ובחו"ל. הקבוצה כולה רשמה עלייה במכירות בסך 1.4% שהסתכמו בכ-2.59 מיליארד שקל.
שטראוס רשמה ירידה ברווח התפעולי, ושיעורו מסך המכירות הסתכם ב-7.8% לעומת 8.1% ברבעון המקביל ב-2023. הקיטון נובע מעלייה במחיר חומרי הגלם, בעיקר הקפה הירוק. לדוגמה, זן הרובוסטה עלה בכ-60% לעומת אשתקד.
הרווח הגולמי השתפר, ושיעורו עמד על 33.7% לעומת 32.8%, זאת כתוצאה גם מעליות מחירים וגידול מכירות.
המחלבות והסלטים רשמו ירידה של 12% ברווח התפעולי, למרות שמחיר החלב הגולמי ירד. בשטראוס מסבירים זאת לאור הוצאות שיווק אגרסיביות ברבעון הראשון של השנה, כגון קמפיינים חדשים לחיזוק המותג הוותיק, מילקי.
שי באב"ד, מנכ"ל שטראוס: "אנחנו ממשיכים ביישום התוכנית למיקוד בפעילויות הליבה ומנועי צמיחה, לצד ההתמודדות עם עליית מחירי חומרי הגלם".