אחת העונות הסבוכות והקשות שעברה ליגת העל נכנסת לרגעי ההכרעה. כמעט כל הקבוצות שיתמודדו בסדרות רבע גמר הפלייאוף עברו טלטלה כזו או אחרת, שינו את הסגל וקשה להצביע על מישהי שמגיעה בשיאה. ובכל זאת, התרגלנו לכך שבפלייאוף האינטנסיביות עולה, וסביר להניח שגם העונה נהיה עדים לקרבות מרתקים ומפתיעים.

מכבי ת"א – נס-ציונה

האם הצהובים יסתבכו?
על אף ההדחה הכואבת ברבע גמר היורוליג, ההפסד בגמר הגביע וחסרונo של ווייד בולדווין ובונזי קולסון, מכבי ת"א היא עדיין המועמדת הבכירה לתואר. עם זאת, פציעתו של בולדווין עירערה את הקבוצה של עודד קטש. קשה לראות תסריט שהאלופה לא תעבור את מאיר טפירו וחבורתו, אך יכולת לא טובה ואפילו הפסד במשחק אחד עלולים לגרור חוסר ביטחון בהמשך הדרך.

הפועל ת"א – הפועל חיפה

חיפה תצליח לסחוט את הלימון?
באופן אירוני, עונש הרדיוס שספגה הפועל ת"א בעקבות התקרית האלימה שבה הכו מספר מאוהדיה את אלה של הפועל חיפה מסתיים בפתיחת הסדרה נגד אותה קבוצה. כעת, שתי הקבוצות חוזרות ל"זירת הפשע", ומלבד התקווה שהכל יעבור בשלום, עולה התהייה האם האורחת – שהחלה את העונה בצורה מזעזעת, נראתה כיורדת בטוחה אבל התייצבה תחת גיא גודס – יכולה להוציא מעצמה מספיק כדי לאיים על סגנית האלופה. על פניו, למרות חסרונו של בראיין אנגולה, הפועל ת"א לא אמורה להתקשות.

מכבי ר"ג – קריית-אתא

ר"ג תצא מהמשבר בזמן?
העולה החדשה הרשימה לאורך כל העונה ותפסה את המקום השלישי – דבר שאף אחד לא ציפה לו. עם זאת, ר"ג מגיעה לפלייאוף עם רצף של שישה הפסדים, וברבע הגמר מצפה לה עוד קבוצה מפתיעה, קריית-אתא, שהוכיחה שהיא יכולה לעשות צרות לכל יריבה. על פניו הקבוצה של שמוליק ברנר פייבוריטית, אך לאור המשבר – לא בטוח שזה המצב.

הפועל ירושלים – הפועל חולון

איזו ירושלים תופיע?
לפני שנתיים נפגשו שתי היריבות המרות בחצי גמר הפלייאוף, כשהירושלמים החזיקו ביתרון הביתיות. למרות זאת, חולון ניצחה בארנה במשחק המכריע ועלתה לגמר שבו זכתה באליפות השנייה בתולדותיה. גם ב-2011/12 חולון התגברה על יתרון ביתיות של ירושלים, והחבורה של עמית שרף תקווה לעשות זאת בפעם השלישית. למחזיקת הגביע יש סגל טוב יותר, אך היא התקשתה לשמור על יציבות. עם זאת, מלבד התבוסה למכבי ת"א, נראה כי הקבוצה של יונתן אלון נמצאת בכושר טוב ותקווה להציג את היכולת מהבית העליון.