התקיפה שלשום ברפיח עלתה מיד לכותרות הראשיות בעולם - ברקע החלטת בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. בין הגינויים, נשמעו קריאות לישראל לציית לצו של בית הדין, שקבע כי עליה "לעצור כל פעולה באזור רפיח שעלולה להשפיע על האוכלוסייה האזרחית לפי אמנת הג'נוסייד".
בבית הלבן הגיבו אתמול לאירועים אחרי שתיקה ארוכה: "התמונות מרפיח קורעות את הלב, מבינים שצה"ל חוקר". ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקרית הקשה, ואמר שמדובר ב"תקלה טראגית" שכעת נבדקת. "אנחנו חוקרים את המקרה, נסיק מסקנות".
גינויים נשמעו גם משלל מדינות ערביות, בכללן ירדן, מצרים, איחוד האמירויות וסעודיה – כשברקע נמשכים מאמצי ארה"ב להביא לנורמליזציה מול ריאד. בקטאר הזהירו שהתקרית הקשה עלולה לסכל את המאמצים להתניע מחדש את המגעים לעסקת חטופים מול חמאס.
בתקיפה, שבוצעה במרחב שכונת תל א-סולטאן שבצפון-מערב רפיח, חוסלו המחבל יאסין רביע, ראש מטה הגדה של חמאס והמחבל חאלד נגאר, בכיר במטה הגדה. הפלסטינים דיווחו כי התקיפה אירעה במחנה העקורים באזור, וגרמה לאוהלי הפליטים לעלות באש. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, טען כי לפחות 45 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו - דיווח שצוטט בכלי תקשורת מרכזיים.
צה"ל מסר כי התקיפה בוצעה בחימוש מדויק, בהתאם לדין הבינלאומי, ואמר כי "האירוע בבדיקה". על רקע הזעזוע בעולם הודיעו על חקירה עצמאית לתקרית שאותה ינהל מנגנון התחקור המטכ"לי.
בצה"ל הדגישו את בכירותם של המחוסלים. בין היתר, המחבל חאלד נגאר שחוסל היה מעורב ברצח שולי הר-מלך, בעלה של ח”כ לימור סון הר-מלך. היא הגיבה לכך אתמול בראיון ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet: "התחושות מעורבות. יש הקלה על כך שהוא חוסל ולא יוכל יותר לפקד על רצח יהודים, אך מצד שני ההבנה שאנחנו מוכרחים ללמוד את השיעור הכואב, כי את הנעשה אין להשיב ושחרורו בעסקת שליט אפשר לו לחזור ולרצוח יהודים נוספים”.
גם יואב מינץ, אביו של לוחם ומפקד דוכיפת סמ"ר רז מינץ ז"ל, הגיב על חיסול המחבל רביע שהיה שותף לירי בבנו בנובמבר 2001, בגזרת רמאללה, במהלך האינתיפאדה השנייה: "מודה שהידיעה ריגשה אותי, ממקום של סגירת מעגל, כי אמרתי כבר אז ש'מי שרצח אדם צריך להיענש בגזר דין מוות'. החיסול הוא סוג של סגירת מעגל, רק חבל שזה לקח כל כך הרבה זמן".