בכנס לשכת עורכי הדין שנערך באילת, התייחסה אתמול היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה למחלוקות סביב חוק הגיוס ותקפה את המהפכה המשפטית שניסתה הממשלה לקדם בשנה שעברה.
לדבריה, גם בימים אלה קיימת "רפורמה שקטה וסמויה מהעין, וניסיון לפוליטיזציה של מערכות ציבוריות. באופן טבעי, הקשב של מערכות המדינה מוסט לצורכי המלחמה, ולכן במיוחד בעת הזאת עלינו לגלות ערנות דמוקרטית מוגברת", אמרה היועמ"שית. "תפקידנו כשומרי סף הוא להתריע מפני מקרים של ניצול המצב לרעה. עלינו להבטיח כי יישמר שלטון החוק".
1 צפייה בגלריה
yk13940567
yk13940567
(בהרב־מיארה בכנס, אתמול | צילום: לשכת עורכי דין)
באשר לחוק הגיוס והשוויון בנטל, אמרה בהרב מיארה: "עם פקיעת החוק בחודש יוני 2023 נשמט הבסיס החוקי שקבעה הכנסת למתן פטור גורף מגיוס ללומדי תורה. מאותו רגע אין הוראה שמאפשרת לממשלה לתת יחס שונה ומועדף לבני הישיבות המיועדים לשירות צבאי. בהיעדר חוק, מתן יחס כזה מנוגד לעקרון השוויון. ממשלת ישראל הבהירה כי בכוונתה להביא חוק גיוס חדש בהקדם שיסדיר את הסוגיה. אני ואנשיי עמדנו לקידום חקיקה, והמציאות היא שבעקבות המלחמה צורכי הצבא גדלו משמעותית, והנטל על המשרתים הוכבד באופן דרמטי. על כן הבהרתי שלא ניתן לקיים זאת במנותק מעמדת מערכת הביטחון, הצבא וצרכיהם".