זה עומד להיות סיוט תחבורתי: לצורך הקמת גשר להולכי רגל, ייסגרו נתיבי איילון באזור ראשון-לציון באופן הרמטי, ממחר אחר הצהריים, עד יום שישי.
על פי התוכנית, איילון צפון ייחסם משעה 20:00 עד 19:00 למחרת, ואיילון דרום ייסגר משעה 17:00 עד השעה 19:00 למחרת. במקביל ייסגרו גם תחנות הרכבות - צומת חולון, חולון-וולפסון, בת-ים, יוספטל, בת-ים-קוממיות וראשל"צ-משה דיין.
1 צפייה בגלריה
yk13942343
yk13942343
(מהכבישים העמוסים במדינה. מחלף משה דיין | צילום: מאיר תורג'מן)
אלא שמבצע הנחת הגשר, שבעקבותיו ייסגרו הנתיבים, נערך בדיוק ביום העמוס ביותר: מלבד העובדה שמדובר ביום חמישי שבו חיילים רבים חוזרים לבתיהם, ייערך מחר באצטדיון בלומפילד בתל-אביב גם משחק גמר גביע המדינה בכדורגל, בין הפועל באר-שבע למכבי פתח-תקווה, שצפוי למשוך אליו עשרות אלפי אוהדים – שיתקשו להגיע בעקבות החסימה.
במשרד התחבורה מסרבים להתחיל את העבודות ביום שישי. “בהתאם לסטטוס קוו במדינת ישראל, עבודות תשתית לא מבוצעות בשבת, למעט מקרים של פיקוח נפש”, נמסר מהמשרד.
“אי-אפשר לקבל ממשרד התחבורה אישור לעבודה בשבת”, אמר בכיר בעיריית ראשון-לציון. “אנחנו מתנחמים בעובדה שאמנם יהיה בלגן תנועתי, אבל בסופו של דבר נזכה לגשר מודרני להולכי רגל". בעירייה החלו להיערך לקראת הפקקים הצפויים והודיעו אתמול לציבור: "אנו מבקשים לא להגיע לאזור. מומלץ לעקוב אחר השינויים בתחבורה הציבורית ולהשתמש בדרכים חלופיות".
אוהדים רבים שצפויים להגיע למשחק הגמר מחר זועמים. “למה אי-אפשר להזיז את המועד של הסגירה לשבוע שאחרי?”, שאל אתמול אוריה חטב (20), אוהד הפועל באר-שבע. “אני מבין שלא עושים את זה בשבת בגלל שהקואליציה היא בגוון דתי, אבל לא בכל יום חמישי יש גמר גביע המדינה בכדורגל, שכמעט כל מי שחוזר מהגמר נוסע דרומה דרך אותו נתיב שייחסם. בעיני זה זלזול ויריקה בפניהם של תושבי הדרום".
רעות חלוץ (38), אף היא אוהדת הקבוצה הדרומית, הוסיפה: "זה מאוד מעכיר את האווירה שצריך לעזוב את העבודה ולצאת כל כך מוקדם, אבל כמובן שאי-אפשר לוותר על כזה משחק”. הגשר שיוקם, באורך של 340 מטרים וברוחב של כתשעה מטרים, יכלול שביל אופניים ויחבר בין מתחם תחנת הרכבת משה דיין בראשון-לציון לבין מתחם ה-1,000, מרכז עסקים בעיר.