"אני משתדלת להפריד בין הזמן המוקדש למשפחה ולילדים לבין הזמן המוקדש למחקר", מספרת ד"ר חיה קלר, הזוכה בפרס קריל להצטיינות במחקר מדעי, "למדתי מהניסיון שכשמנסים לעשות את שניהם במקביל, התוצאה היא בעיקר תסכול".
ד"ר קלר מבית הספר למדעי המחשב באוניברסיטת אריאל בשומרון, היא דוגמה לסופר וומן. היותה אמא ל-11 ילדים לא מנעה ממנה להמשיך בעבודה המדעית ולתרום תרומה משמעותית בתחום הגיאומטריה הבדידה והחישובית.
1 צפייה בגלריה
yk13940104
yk13940104
(ד"ר קלר | צילום: באדיבות קרן וולף)
הישגיה המחקריים הרחבים והמרשימים של ד"ר קלר נפוצו בעולם הרחב, ועבודתה מספקת תובנות מתמטיות מתחום הגיאומטריה אשר מסייעות למציאת פתרון הנדסי לבעיות יישומיות, בין היתר בתחומי הטכנולוגיה. דוגמאות לכך ניתן לקבל בדמות מחקרה בתחום חלוקת תדרים לאנטנות סלולריות לשימוש במעט תדרים עם קליטה סלולרית מיטבית בכל נקודה, או במחקר שעסק באיתור מיקומם של חולי קורונה תוך שימוש בכלים גאומטריים במטרה למנוע חשיפת מידע פרטי על החולים.
ד"ר קלר, שנשואה לפרופ' נתן קלר שגם זכה בפרס בעבר, סיפרה: "תחומי המחקר שלנו לא מאוד רחוקים ולכן יש לנו את ההנאה לשתף אחד את השנייה גם בפרטים של המחקר ולא רק בתוצאה הסופית שלו", אמרה ד"ר קלר והוסיפה: "על רוב המחקר אני עובדת בשעות הבוקר (בזמן שהילדים במוסדות הלימוד), בשעות הלילה או בימים שבהם אני באוניברסיטה ובעלי נמצא עם הילדים", פרס קריל מוענק מידי שנה על ידי קרן וולף לחוקרים ישראלים צעירים ומבטיחים מאוניברסיטאות המחקר בישראל, אשר הוכיחו פריצות דרך מחקריות משמעותיות וצפויים להוביל בעתיד את המחקר והאקדמיה בישראל בתחומי המדעים המדויקים, מדעי החיים והרפואה, ההנדסה והחקלאות. הענקת הפרס מהווה אבן דרך מקצועית משמעותית במסלול ההתפתחות האקדמי של החוקר, כך שמיוחסת לו יוקרה רבה באקדמיה המחקרית בישראל.