יש ליורש העצר הירדני חשבון לא פשוט עם ישראל. במארס 2021, אחרי תיאום מדוקדק עם משרד הביטחון בקריה, יצא הנסיך חוסיין בן ה-29 לביקור במסגד אל-אקצא בירושלים, שירדן היא האחראית עליו לפי ההסכם בין המדינות. האחריות הזו כוללת, בין היתר, פנייה לישראל בעת הצורך כדי למנוע עימותים בין יהודים לפלסטינים בתחומי השליטה שלה. בשיחות התיאום שנערכו לקראת הביקור באל-אקצא, הוסכם שמאבטחיו של הנסיך ילוו אותו. אלא שכאשר ביקש לעלות למסגד הוא נתקל בסירוב ישראלי בטענה שהגיע עם מאבטחים חמושים רבים מדי. אחרי חילופי דברים לא נעימים, הנסיך חזר על עקבותיו בכעס גדול.
מותר לנחש שאם אירוע כזה היה מתרחש בימי כהונתם של ראשי ממשלה אחרים, העניין היה נפתר בשיחת טלפון. אבל עם נתניהו הפנקס פתוח עוד מפרשת המאבטח הישראלי שהרג פועל ירדני אחרי שזה תקף אותו כשהביא רהיטים לדירתו, וגם את בעל הדירה שנקלע במקרה לקו האש. המלך עבדאללה אמנם הניח למאבטח ולדיפלומטים הישראלים לעזוב בחופזה את ירדן, אבל כשהגיעו לישראל נתניהו ערך להם בלשכתו קבלת פנים של גיבורים, מה שלא עבר מתחת לרדאר בארמון המלוכה בעמאן.
המלך לא הגיב על התקרית, אבל בראיון לכלי תקשורת בריטי ציין שהימים שבהם הוא "נאלץ לעבוד מול נתניהו" הם הקשים ביותר עבורו. מאז, לפי הדיווחים, הוא מסרב לענות לטלפונים מנתניהו, והיחסים ביניהם מוגדרים כ"כמעט על סף פירוק".
בראיון מפתיע לערוץ אל-ערבייה הסעודי, הנסיך חוסיין, שנשוי לרג'ווה אל סייף הסעודית שלמדה, כמוהו, בארה"ב, דיבר בחמימות על יחסיו עם יורש העצר הסעודי לפני שעבר לדבר על ישראל. בדבריו הישירים, שידע כי יזכו לתשומת לב אצלנו, הזהיר הנסיך מפני אסון, דיבר על החשש ממלחמה אזורית ועל מצוקתם של הפלסטינים בעזה, ולא הזכיר אפילו פעם אחת את חמאס, שמוקצה גם בירדן. היחיד שזוכה לאישור כניסה מוגבל כל חצי שנה לביקור משפחתי ומפוקח היטב הוא חאלד משעל.
כל נאום של המלך עבדאללה ב-25 השנים האחרונות, המשיך הנסיך, עוסק בבעיה הפלסטינית. הרבה לפני 7 באוקטובר המלך הירדני הזהיר שוב ושוב שישראל מובילה לאסון. נראה לך, שאל את המראיין הסעודי, שישראל באמת רוצה שלום? אם כן, שראש הממשלה נתניהו יוכיח. הלא לפני 22 שנים הונחה על השולחן יוזמת השלום הסעודית שהתקבלה בכל רחבי העולם הערבי, ורק נתניהו התעלם ממנה.
ישראל, קבע יורש העצר, מנוהלת על ידי קיצונים, ומי שמוביל את נתניהו הם בן גביר, סמוטריץ' וחבריהם. שרים בממשלת ישראל, הדגיש, קוראים בגלוי להשמיד את עזה או לגרש את תושביה ולהקים בה התנחלויות. עמי האזור, הוסיף באנחה, איבדו את אמונם בקהילה הבינלאומית. אביו המלך שב והזהיר שהמשך הפרת זכויות הפלסטינים יוביל לאסון אזורי, ותראו מה קורה עכשיו.
הסיפור הירדני מסובך ועצוב. כשביקשתי משני חבריי הטובים בעמאן, בכירים מאוד, לבדוק אם אוכל להגיע לביקור, תשובתם הייתה חד-משמעית: "אל תבואי, סכנה. ואם כן, אל תצלצלי אלינו כדי שלא נסתבך".