חשד להעלמת מס בענקית המשלוחים: אליה אוהד יוספיאן, סמנכ"ל תפעול בחברת וולט, נחקר בחשד לקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים ושוחרר בתנאים מגבילים.
מבקשת המעצר עולה כי חברת וולט קיזזה בספרי הנהלת החשבונות של החברה חשבוניות מס החשודות כפיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים, במעורבות ישירה של יוספיאן.
1 צפייה בגלריה
yk13940810
yk13940810
(צילום: גיל נחושתן)
מממצאי החקירה עולה החשד כי סכום החשבוניות החשודות כפיקטיביות אשר קוזזו בתקופה שבין ינואר 2021 ועד היום מסתכם לערך של כ-230 מיליון שקל לפחות, והמס בגינן הוא כ-33.5 מיליון שקל. במקביל, נטען בבקשה למעצר כי קיים חשד, לכאורה, לעבירות מס נוספות בחברת וולט והתנהלות לקויה באופן עקבי "תוך עשיית דין לעצמם".
חשבוניות המס החשודות כפיקטיביות נרשמו על שם חברת תלוש לעצמאי טי.בי.או בע"מ, אחת החברות שהעסיקה בעבר שליחי וולט. אחרי תחקיר מקיף ב-ynet שחשף כי חלק מחברות הקבלן שעבדו עם וולט לא שילמו לשליחים, וברקע חקירה אחרת של רשות המסים נגד אחת מהחברות שהעסיקה בעבר כ-1,300 שליחי וולט, וולט החליטה להפסיק להתקשר עם חברות צד ג', ומעל לשנה שהיא כבר לא מאפשרת לשליחים לעבוד דרך אותן חברות.
הבעלים של טי.בי.או בע"מ, אוהד צפרירי, נחשד לפני כשנה בהעלמת מס בסכום של כ-16 מיליון שקל ע"י הוצאת חשבוניות לחברות, שחלקן לא ביצעו שום פעילות כלכלית, כדי לשמש כיסוי חשבונאי פיקטיבי להעסקת שליחים בשחור. צפרירי סיפק את השירות גם לשליחי חברת וולט, אך כשפורסמה הפרשה, באפריל 2023, רשות המסים מסרה כי וולט לא קשורה לחשדות כלפיו. אתמול נמסר מרשות המסים כי החקירה בתיק בשלבים מתקדמים ועם סיומה יועבר התיק לבחינה משפטית.
בכירים בוולט אמרו אתמול ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet כי החברה פועלת תחת רגולציה מחמירה של חברת האם, וכי כל החשדות מקורם בהתנהלות של חברת טי.בי.או, ושוולט אינה קשורה אליהם.
מוולט נמסר: "אנחנו תמיד פועלים לפי החוק, בסטנדרטים בינלאומיים מחמירים. כמובן שאנחנו משתפים פעולה עם הרשות ומעבירים את המידע שברשותנו לגבי הגופים המעורבים. נדגיש כי אליה יוספיאן לא נעצר אלא שוחרר בהסכמה".