בית המשפט המחוזי בתל-אביב נעתר אתמול לבקשת חברת האבטחה הביומטרית פנג'יה אן ג'י יו (Pangea NGU) והוציא צו עיכוב הליכים לחברה וכן מינה את עו"ד אמיר פלמר כמנהל הסדר. זאת לאחר שהחברה צברה חובות בסך של כ-118 מיליון שקל. הבקשה הוגשה לפי תיקון 4 אשר מקל על חברות שנקלעו לקשיים בעקבות הקורונה ואשר במסגרתו מבקשים למנות לחברה מנהל הסדר שלא מחליף את ההנהלה.
פנג'יה אן ג'י יו מספקת פתרונות טרנספורמציה דיגיטלית עבור ארגונים ממשלתיים, לרבות פתרונות זהות ואבטחה ביומטרית, שירותי עסקאות אלקטרוניות ועוד.
בקשת החברה לעיכוב הליכים הוגשה באמצעות עוה"ד גיא אידו, קרן רייכבך-סגל, אבישי סנדר ואחמד פריג' ממשרד גורניצקי כשבוע לאחר שמספר עובדים בחברה המיוצגים על ידי עו"ד אופיר רונן הגישו בקשה למנות לה נאמן בטענה שלחברה יש חוב כלפיהם וכלפי נושים נוספים.
השופט חגי ברנר קבע בהחלטה כי "מדובר בחברה העוסקת זה כ-30 שנה בפיתוח ובהספקה של מערכות מחשוב למגזר הציבורי ולארגונים ממשלתיים. החברה טוענת כי שווי נכסיה עולה בהרבה על גובה חובותיה. החברה מאשרת כי היא מצויה כעת במצוקה תזרימית, אך לטענתה הדבר בהחלט בר-פתרון".
השופט הוסיף, כי "החברה הציגה הצעה של משקיע בעל מוניטין שמוכן להשקיע בה סך של כ-11 מיליון שקל (מדובר למעשה בבעל המניות של חברת האם של החברה). כמו כן היא פועלת להשגת השקעות נוספות".