איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים הודיע למפקח על המחירים כי נתוני הרווחיות שחויבו יצרנים ויבואנים להגיש לו הם סודיים ואינם ניתנים לפרסום, כפי שהתחייב, לטענתם, המפקח בפני בית המשפט.
האיגוד פנה בכתב בנושא זה למפקח ד"ר יונתן בצלאל וגם לעו"ד יהונתן ברמן - סגן בכיר במחלקת הבג"צים של פרקליטות המדינה. זאת בעקבות התבטאויות פומביות של שר הכלכלה ניר ברקת שאמר כי "זכותו של הציבור לדעת מי עושק אותו". החברות חוששות כי נתוני החברות עם רווחיות היתר יועברו לידיעת הציבור.
בדיון האחרון בבג"ץ, שבו התבקשו החברות למשוך את העתירה נגד המפקח, וכך עשו, התחייב בא כוחו של המפקח, עו"ד ברמן, כי המידע שיימסר למפקח על ידי החברות יישמר בסודיות גמורה וישמש רק להבטיח את ביצועו של חוק הפיקוח על המחירים, כלומר רק לצורך קבלת המלצה אם להכניס מוצר לפיקוח או לא.
במכתב האיגוד צוין, כי "התבטאויות שר הכלכלה בתקשורת בימים האחרונים אינן תואמות את ההתחייבות המפורשת של המפקח".
כזכור, השר ברקת הודיע כי ידרוש מ-17 חברות שהעלו מחירים לאחרונה – קוקה קולה ישראל, ויסוצקי, שטראוס, אסם, סוגת, סנו ועוד – נתונים מפורטים לגבי שיעור הרווחיות של מוצרים מתוצרתן, במטרה לקבוע מי מהן בעלת רווחיות יתר במוצרים מסוימים שאותם ישקול המפקח להכניס לפיקוח מחירים. המשמעות היא שהחברה לא תוכל להעלות מחירים על דעת עצמה, אלא יהיה מחיר מפוקח כמו שקיים, למשל, בליטר חלב בקרטון, בתבנית ביצים ועוד.
החברות סירבו בטענה כי לא מדובר בסמכותו של המפקח על המחירים ועתרו לבג"ץ, שיעץ להם למשוך את העתירה. יצוין, כי המפקח רק ממליץ על הכנסה לפיקוח של מוצרים, אך ההחלטה כפופה לאישור ועדת מחירים בין משרדית בראשות האוצר, וכן לחתימת שר האוצר.