פחות משבוע אחרי החלטת בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג שהורה לעצור את הפעולה ברפיח, צה"ל ממשיך להתקדם בעיר שבדרום הרצועה: לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, טנקים של צה"ל נכנסו אתמול לראשונה למרכז רפיח. הטנקים נצפו ליד מסגד אל-עוודה, נקודת ציון מרכזית בעיר.
בצה”ל סרבו לאשר את הדיווח, אך הודיעו שחטיבה שישית, ביה”ס למכ”ים, צורפה לאוגדה 162 שאחראית על הפעולה.
1 צפייה בגלריה
yk13941810
yk13941810
(לוחמים ברפיח | צילום: דובר צה"ל)
ההתקדמות ברפיח מתבצעת ימים ספורים לאחר התקיפה שבה חוסלו בכירים בחמאס - ושלפי הפלסטינים נהרגו כתוצאה ממנה יותר מ-40 בני אדם. אותה תקיפה הובילה למחאות ברחבי העולם נגד ישראל, וראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בכנסת כי מותם של האזרחים באזור שבו היו אוהלי עקורים היה "טעות טרגית".
על פי הדיווחים בעזה, לפחות 16 פלסטינים נהרגו בתקיפות ברפיח בלילה שבין שני לשלישי, ועוד 21 אזרחים נהרגו בתקיפה נוספת באזור אוהלי העקורים ברפיח. בצה”ל הכחישו את הדיווחים.
במקביל נמשכת הפעולה של צה”ל בפאתי רפיח שמוגדרת בצבא כ”ממוקדת”. “חשפנו עד כה עשרות מנהרות, חלקן חוצות לסיני ובתיאום עם המצרים. אנו פועלים לפירוק גדודי חמאס ברפיח”, נמסר.
בעזה טענו כי הקומה העליונה של בית החולים האינדונזי בשכונה הופצצה, ועשרות משפחות עזבו את בית החולים ואת בתיהם. בסך הכל, לפי אונר"א, מיליון איש עזבו את רפיח בשלושת השבועות האחרונים.
באשר לתקיפה ביום ראשון, מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה אתמול לדיון "דחוף". המועצה התכנסה לבקשת אלג'יריה, כשברקע מדינות רבות בעולם דרשו מישראל לציית להחלטת בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בנוגע לפעולה ברפיח.