פה אחד, במליאת הכנסת אושרה אתמול הצעת החוק שקידמו יחד הקואליציה והאופוזיציה להגנה על בני ובנות זוג של משרתי ומשרתות מילואים. "מעסיק שיפטר עובד או יוציאו לחל"ת בניגוד להוראות אלה יישא באחריות פלילית".
לפי הצעת החוק, בתקופה של 30 הימים שלאחר תום שירות המילואים, יחול איסור לפגוע בהיקף משרתו או בהכנסתו של עובד ללא היתר מוועדת התעסוקה. כמו כן, נקבע כי מעסיק לא יפטר עובד בשל שירותו במילואים של בן זוגו או ההורה האחר של ילדו, ואם פיטרו - בטלים הפיטורים.
עוד נקבע כהוראת שעה עד סוף שנת 2025, שאותה יהיה אפשר להאריך לתקופות של עד שלוש שנים, כי מעסיק יידרש לקבל היתר מוועדת התעסוקה לשם פיטורים של עובד שיש לו ילד עד גיל 14, בתקופת שירות המילואים של בן זוגו אם השירות הוא בצו 8 או שמשכו הוא 21 ימים רצופים לפחות, או לשם הוצאה של עובד לחופשה ללא תשלום. מעסיק שיפטר עובד או יוציאו לחל"ת בניגוד להוראות החוק יישא באחריות פלילית, ויהיה אפשר להטיל עליו עיצומים כספיים.
כהוראת שעה עד סוף שנת 2024 - שאותה יהיה אפשר להאריך לתקופות של עד שנתיים - עובדים יהיו מוגנים 14 ימים לאחר תום שירות המילואים של בן או בת הזוג. בני הזוג יהיו זכאים למענק חד-פעמי של משרתי מילואים שיש להם ילד, והם יוכלו לצאת לחופשה ללא תשלום בתקופת השירות.