הג'יהאד האיסלאמי פירסם אתמול סרטון קצר, בן חצי דקה, של החטוף סשה טרופנוב מהשבי ברצועת עזה. סשה נחטף ב-7 באוקטובר יחד עם אמו ילנה, סבתו אירנה וחברתו ספיר כהן מביתם בקיבוץ ניר עוז. שלוש הנשים שוחררו בעסקת החטופים בשלהי נובמבר, אחרי 54 ימים בשבי.
בקטע הסרטון שאישרה המשפחה לפרסם, סשה נשמע אומר: "שמי אלכסנדר טרופנוב. אזרחי ישראל והמפגינים, בימים הקרובים אתם תשמעו ממני את כל האמת על מה שקרה לי ולשאר האסירים פה בעזה. אני מבקש מכם, תהיו סבלניים". סביר להניח שדברים שנאמרים בסרטון הוכתבו על ידי השובים כחלק מהטרור הפסיכולוגי של ארגוני הטרור בעזה.
אביו של סשה, ויטלי, נרצח בטבח על ידי מחבלי חמאס. סשה וספיר, שביקרו בקיבוץ בזמן מתקפת הפתע, נחטפו, כאמור, לרצועה יחד עם האם ילנה, והסבתא אירנה טטי. בהודעה האחרונה ששלח לחבריו כתב טרופנוב: "הבאסה שבאתי לבקר בקיבוץ בסוף השבוע עם ספיר".
משפחתו של סשה אישרה לפרסם גרסה מקוצרת של הסרטון. ממטה משפחות החטופים נמסר כי "אות החיים מסשה הוא הוכחה נוספת וברורה לכך שממשלת ישראל צריכה לתת מנדט משמעותי לצוות המו”מ, שיוכל להוביל לעסקה להחזרת כל החטופים, החיים לשיקום והנרצחים לקבורה".
ילנה טרופנוב אמרה אתמול: "לראות את סשה שלי בטלוויזיה זה מאוד משמח, אבל גם שובר את הלב שהוא עדיין כל כך הרבה זמן בשבי. אני פונה לכולם, לכל מקבלי ההחלטות, בבקשה תעשו הכל, אבל הכל, בשביל להחזיר את הבן שלי ואת כל החטופים הביתה עכשיו!" הסבתא אירנה טטי הוסיפה: "אלכס שלי, טוב לי מאוד שראיתי אותך, שמש שלי. יש לי תקווה שאני אראה אותך". החברה ספיר כהן: "סשה יקר שלי, אנחנו מחכות לך שתחזור אלינו כבר ואנחנו עושות את כל המאמצים האפשריים שזה יקרה בזמן הקרוב".
בישראל אומרים שאין משמעות לפרסום הסרטון ושאין בו כדי לשפוך אור חדש על גורלו, והוא רק מביך את רוסיה אשר אירחה במוסקבה את הנהגת חמאס והג'יאהד מספר פעמים בשבעת החודשים האחרונים וקיבלה הבטחות משני הארגונים לשחרורו של טרופנוב. לדברי גורם ישראלי, הרוסים מדגישים כל הזמן שהם משקיעים הרבה מאמצים לשחרורו של טרופנוב, והסרטון מוכיח שחמאס והג'יאהד עבדו על הרוסים.
2 צפייה בגלריה
yk13942255
yk13942255
הסבתא אירנה טטי, החברה ספיר כהן והאמא ילנה טרופנוב
ראש המל"ל צחי הנגבי אמר בכנס של מכון משגב לביטחון לאומי והמכון למחקרי בטחון לאומי, כי "ההצעות שישראל הציגה כדי לשחרר את החטופים הן נדיבות. חמאס דורש כרגע משהו אחר - הוא דורש שניכנע בפועל. מצד שני, הזמן לא עובד לטובת החטופים ויש קדימות לאתר אותם, גם אם יש לזה מחירים. אנו עדיין מאמינים שאפשר להשיג את שתי המטרות במקביל - השבת חטופים וגם לא לוותר".