1. כשמכבי ת"א הגיעה ל-61 נקודות במחצית הראשונה בדרך לניצחון 83:109 על נס-ציונה, במשחק הראשון של רבע גמר פלייאוף ליגת העל בכדורסל, היה ברור שעודד קטש ישתמש במה שנותר מהמשחק כדי להוריד עומסים מהשחקנים שלו, שעוד צריכים לתת פוש אחרון לעונה מפרכת כדי לזכות באליפות. ג'ייק כהן בילה הכי הרבה על המגרש מבין הצהובים, 23 דקות בלבד, וגם עומר מאייר וירון גולדמן הצעירים – שקיבלו לא מעט הזדמנויות בסיום העונה הסדירה – עלו על הפרקט.
למרות שהאלופה הורידה הילוך במחצית השנייה, נס-ציונה לא ניצלה זאת כדי להתקרב או לאיים על המארחת. היא לא נראית מוכנה למעמד, ואולי תסתפק בפיניש החזק לעונה תחת מאיר טפירו שהכניס אותה לפלייאוף. לורנזו בראון הוביל את הקלעים בצהוב עם 18 נקודות, כשאחרי שבירת שיא הליגה בשלשות במשחק הקודם (23), מכבי ת"א שוב להטה מבחוץ עם 16 מ-33 (5 מ-5 לג'ון דיברתולומאו). אייזיאה ווייטהד החזיר ב-15.
2. אחרי נדודים בבאר-שבע, ירושלים וחדרה, זכר לעונש הרדיוס שהוטל עליה בעקבות אלימות חלק מאוהדיה במשחק מול הפועל חיפה, הפועל ת"א סוף-סוף חזרה להיכל קבוצת שלמה – כדי לפגוש שוב את החיפאים. זה נגמר בניצחון קל, 66:97, ו-0:1 בסדרת רבע הגמר, שמחזיר את הביטחון לאדומים אחרי שני ההפסדים הרצופים למכבי ת"א והפועל ירושלים.
ג'ון הולנד נראה מעולה עם 27 נקודות (5 מ-7 משלוש), לצד 19 של ג'יילן הורד, אבל תומר גינת (שמונה נקודות) ממשיך להיראות כבוי ובקבוצה יהיו חייבים למצוא דרך לעורר אותו לקראת המשחקים המכריעים. אלכס המילטון ומרקוס בינגהאם קלעו 15 כל אחד לקבוצה של גיא גודס.
3. על הנייר, הסדרה בין מכבי ר"ג לקריית-אתא, שתי ההפתעות הנעימות של העונה, נראית פתוחה לגמרי – ולא סתם ראינו בה את גניבת הביתיות הראשונה ברבע הגמר. קריית-אתא ניצלה היטב את הכושר הלקוי של ר"ג (הפסד שביעי ברציפות), השתלטה על המשחק אחרי הרבע הראשון, וניצחה 94:95 למרות קאמבק מאוחר של המארחת, כשיובל שניידרמן מחמיץ שלשה על הבאזר.
אמין סטיבנס להט עם 26, ג'יימס בייטמון הוסיף 22. לר"ג: ג'י-פי טוקוטו ונוני אומוט 17. הלוואי סדרה שלמה כזו, חמישה משחקים צמודים של אקשן.