שכונת יובלים בקריית-שמונה היא הסמל לעתיד הוורוד שצפוי לעיר: שכונה חדישה שנבנית כבר מספר שנים, עם לא פחות מ-1,200 דירות ובתים שליותר מ-800 מתוכם כבר נכנסו דיירים.
לפי התוכניות, השכונה אמורה להיות מאוכלסת לגמרי עד סוף שנת 2025. אולם המלחמה שינתה את התמונה.
1 צפייה בגלריה
yk13943306
yk13943306
("7 מרקט" הסגור. "חיים בחוסר ודאות" | צילום: אביהו שפירא)
לפני שנתיים נפתח בלב השכונה סניף הדגל של רשת הסופרמרקטים "7 מרקט". הבעלים של הסניף הוא תומר לבנסה (33), יזם צעיר, תושב שכונת יובלים.
מאז הפתיחה, הסניף הצליח מאוד. אולם כשהחלה המלחמה, השכונה ספגה עשרות טילים. הממשלה החליטה על פינוי העיר, הסופר סגר את שעריו. סחורה שעלתה הון הושמדה. הספקים סירבו לדחות את מועד התשלומים.
"אנחנו נמצאים במצב קשה", אומר לבנסה בקול חנוק, "הסופר סגור ויש לנו הפסדים של מאות אלפי שקלים. אנחנו בחוסר ודאות גדול. לא יודעים מה צופן לנו העתיד. אלפי תושבים לא מתכוונים לחזור לעיר. יש המון צעירים שרכשו דירות בשכונה ומנסים למכור אותן עוד לפני שנכנסו אליהן. העתיד של כולנו, ושל העסק שלנו בפרט, לא ברור. אנחנו לא מקבלים תשובות מאף אחד. חיים את היום ולא יודעים מה יהיה מחר".
לבנסה, שבבעלתו מספר חנויות, מאשים: "זה כואב ומקומם שכל החיים שלנו אנחנו משלמים כחוק מסים, אגרות ותשלומים רבים, תמיד בזמן, ובשעת צרה, כשאנחנו זקוקים לגב של המדינה, היא מפנה לנו את גבה".