1.

בישראל קיימות מספר הטבות מס שהציבור נהנה מהן. למשל, הפטור ממע"מ באילת ופטורים שונים ממס הנהוגים לפנסיונרים. הטבה אחת הפכה לפופולרית מאוד, ובמיוחד בשנים האחרונות: הפטור מתשלום מע"מ על כל יבוא אישי בחבילות מחו"ל עד לסכום של 75 דולר.
1 צפייה בגלריה
yk13942836
yk13942836
(צילום: שאטרסטוק)

2.

הגירעון ההולך וגדל בתקציב המדינה עקב המלחמה ומצב המשק המתדרדר, מחייבים את משרד האוצר לדון בדחיפות בצמצום הגירעון. הצעה שנבחנת בימים האחרונים, בעדיפות גבוהה היא ביטול מיידי של הפטור ממע"מ ביבוא אישי עד 75 דולר. הרעיון הזה עלה והוצע כבר פעמים רבות בעבר, אולם נדחה בשל חשש הפוליטיקאים מתגובה נזעמת של ציבור הבוחרים.

3.

כעת לא נותרה כנראה ברירה. גם בממשלה כבר הפנימו שיהיה צורך לקצץ בתקציבי משרדי הממשלה ולהעלות מסים. וכך הראשונים שעלולים להינזק מהעלאת מס הם מאות אלפי הישראלים שמייבאים מחו"ל מכל הבא ליד בחבילות, דרך אתרי האינטרנט, במשלוחים של מיליוני חבילות בשנה. עניין אחד ברור כבר: ביטול הפטור יהיה רע לאזרחים ולאינפלציה, כי מחירי המוצרים שירכשו הקונים בישראל יהיו גבוהים יותר, אבל זאת תהיה בשורה טובה לסוחרים בארץ ולקופת המדינה, שצפויה להרוויח מהצעד כמיליארד ורבע שקל בשנה.