ב-29 בנובמבר, אחרי שסמ"ר אורי בר אור (21), לוחם בגדוד 50 של חטיבת הנח"ל, יצא להפוגה קטנה מהרצועה, פירסמה אמו, נועה, פוסט קצר בפייסבוק. "סוף-סוף אחרי כמעט חודשיים! יצא לכמה שעות לארץ. שמור על עצמך ילד שלי", ייחלה. שלשום התנפצו תקוותיה של האם: סמ"ר בר אור, לצד שניים מחבריו לגדוד, נפל בפיצוץ מטען חבלה רב-עוצמה במבנה ממולכד באזור רפיח.
משפחת בר אור מתגוררת ביישוב הקהילתי מדרשת בן-גוריון. סמ”ר בר אור ז”ל היה הבכור מבין שלושת בניהם של נועה וקובי. הוא היה מלחין מחונן, שחיבר יצירות מוזיקליות מורכבות כבר בגיל צעיר ביותר. המנחה שלו, פרופ’ מיכאל וולפה, הגדיר אותו כ”כישרון יוצא דופן, אחד בדור”.
2 צפייה בגלריה
yk13943441
yk13943441
(סמל ראשון אורי בר אור ז"ל)
“תלמיד מוכשר וצנוע, עדין נפש ומיוחד”, כתב עליו אתמול רכז מגמת המוזיקה בתיכון שבו למד. “זכה לחיבור מיוחד ונדיר עם פרופ’ מיכאל וולפה היקר שלנו, שהנחה את לימודי הקומפוזיציה של אורי”, הוסיף ושיתף את אחת היצירות שהלחין בר אור.
כישרונו של בר אור היה כה רב, עד כדי כך שהיצירה שחיבר “קצב הלב”, אותה כתב במסגרת הבגרות שלו במוזיקה, בוצעה בפסטיבל “צלילים במדבר” על ידי התזמורת הקאמרית הישראלית.
2 צפייה בגלריה
yk13943371
yk13943371
נשיקה מאמא. סמ"ר בר אור ז"ל, עם אמו נועה
אתמול הובא סמ”ר בר אור למנוחות בחלקת הקבר של מדרשת בן-גוריון. ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב ספד לו: “אורי, אתה ידעת להפיץ טוב לסביבתך דרך המיתרים והצלילים. ידעת לחבר תווים למילים של מוזיקה שגרמו למי ששמע אותך להתרוממות ועונג. ידעת באמצעות הצלילים להביע כאב ולהביע אהבה. ידעת לחנך לדרך ארץ וכגדול המחנכים עשית זאת בדרך ארץ: עשית זאת בתנועה ובשנת השירות, בשכבה ובקהילה, תמיד דוגמה אישית. לא ויתרת לעצמך, חקרת ולמדת את מה שאהבת.
אורי יקר, כאן מבית העלמין רואים את סמטת הבית בו גדלת, מכאן אנחנו רואים את עוגני חייך: שבילי המדרשה, שפת המדבר, בית ספר צין, התיכון הסביבתי, התנועה. בכל אחד מהם הטבעת חותם. איש צעיר ועדיין, איזה חיים מלאים! איזה חיים משמעותיים! איזה חיים של יצירה! איזה חיים שכבר לא יהיו.
אתה ובני הדור שלך משלמים את המחירים הכבדים ביותר. אתם ומשפחותיכם משלמים את מחירה הכבד של המלחמה. אתם משלמים בחייכם, ואי אפשר שלא לחשוב על רועי סרגוסטי ז”ל, בן שכבתך שנהרג עם תחילת המלחמה ונקבר לא רחוק מכאן בקיבוץ. נקלעת יחד עם חבריך שלא ברצונכם למציאות שאליה לא הכנו אתכם, למציאות שבה עליכם להילחם על קיומנו כאן עכשיו ועל צביון הארץ בעתיד. נקלעתם למציאות שבה הארץ מתפרקת מבפנים ומאוימת מבחוץ על ידי מרצחים אכזריים חסרי מוסר. נקלעתם למציאות שאין בה מוסר ואין בה צדק, רק נרטיבים ואמונות ואתם צריכים למצוא את הדרך הנכונה. אין לי ספק אורי, שאתה וחבריך הייתם עושים את זה”.