שבעה גברים וחמש נשים שעצרו לפני שישה שבועות את חייהם כדי למלא את חובתם האזרחית לשמש חברים בחבר מושבעים, נכנסו בצהריים לחדר מבודד ושמור היטב בבית המשפט הפלילי במנהטן. הם קיבלו מהשופט חואן מרצ׳אן הוראות ברורות לגבי תפקידם, אבל הם יודעים שמה שמוטל על כתפיהם הוא הרבה יותר מאשר הכרעת פסק דין בעוד משפט פלילי. הם צריכים להחליט אם להרשיע, בפעם הראשונה בהיסטוריה, נשיא ארה״ב לשעבר בפלילים.
אף חבר מושבעים לא עמד מעולם תחת לחץ כזה. תוצאות המשפט “מדינת ניו-יורק נגד דונלד טראמפ” יכריעו הרבה יותר מאשר את גורלו של טראמפ, הן עשויות להכריע את גורלו של הבית הלבן, וכל זה נמצא על הכתפיים של 12 איש מהעיר שבה גדל טראמפ וממנה צמח להיות נשיא ארה״ב. טראמפ עומד לפני 34 סעיפי אישום בפרשה המכונה “פרשת דמי השתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס”. הוא מואשם בזיוף מסמכי תאגיד ועבירה על חוקי קמפיין הבחירות.
1 צפייה בגלריה
yk13943444
yk13943444
(הנשיא לשעבר בבית המשפט | צילום: אי־פי־איי, DOUG MILLS)
חבר המושבעים נשלח לדון אחרי ששמע קרוב לעשר שעות של סיכומי תביעה והגנה, שכללו הרבה הפרעות והתפרצויות הדדיות ועוינות גלויה בין עורכי הדין של שני הצדדים. "צריך לשים בצד את הסחות הדעת, העיתונות, הפוליטיקה, הרעש. התמקדו בראיות. למען הצדק ובשם תושבי מדינת ניו-יורק, אני מבקש מכם למצוא את הנאשם אשם״, סיכם התובע ג׳ושוע סטיינגלס. הסנגור הראשי של טראמפ טוד בלאנש הקדיש את רוב הסיכום לערעור אמינותו של העד המרכזי בתיק מייקל כהן, וקרא לו “השקרן הגדול בכל הזמנים”.