משפחת ביבס, ובעיקר הילדים כפיר ואריאל, הפכו לסמל המאבק לשחרור החטופים משבי חמאס. כבר כמעט שמונה חודשים שהם מוחזקים ברצועת עזה, והמשפחה לא יודעת באמת מה עלה בגורלם. "זה מצב שלפי מה שאני יודעת לא קרה מעולם בהיסטוריה, שמשפחה גרעינית מוחזקת בידי ארגון טרור, בטח לא כל כך הרבה זמן. הזמן עובר, והתחושה היא שהם נשכחים", סיפרה בכאב עופרי ביבס-לוי, אחותו של ירדן, בראיון לפודקאסט "הכותרת" של ynet. "ברגע שהעסקה התפוצה הרגשתי שאנחנו צריכים להתאמץ הרבה יותר כדי להמשיך ולהזכיר אותם בארץ ובעולם – מול ארגוני ילדים, מול ארגוני זכויות אדם".
2 צפייה בגלריה
yk13945171
yk13945171
משפחת ביבס
בעולם מתוקן שירי וירדן היו חוגגים בדיוק היום שש שנות נישואים בביתם החדש בצפון הארץ. "הם ראו שהחיים בעוטף עזה כבר משפיעים עליהם, החרדה חדרה אליהם. הם לא רצו לגדל את הילדים בלחץ הזה והתחילו לחשוב על הצפון. מאז שאנחנו עברנו למושב בגולן כל הזמן שלחנו להם צילומים של בתים. אבל הם לא הספיקו לעבור". באותה שבת שחורה בבוקר, עופרי עוד הספיקה להתכתב עם אחיה ירדן. "בהודעה האחרונה הוא כתב לי 'הם נכנסים אליי'. אחרי שעתיים בערך התפרסמה התמונה של שירי אוחזת את אריאל וכפיר עם המחבלים מסביבה, בהמשך היום התפרסם הסרטון, שכלל גם את תמונות החדירה לבית שלהם", מוסיפה עופרי. "אני יודעת שירדן יצא לנסות להילחם בהם. הוא נפרד משירי והילדים בממ"ד, נתן להם נשיקה ויצא להילחם. כשהיינו בבית שלהם ראינו שני סוגים של חורי ירי, והבנו שירדן ניסה להילחם עם האקדח שלו, וגם פיזית", תיארה.
2 צפייה בגלריה
yk13945385
yk13945385
(עופרי ביבס־לוי | צילום: אפי שריר)
"הכותרת" - פודקאסט החדשות היומי של ynet בסדרת שיחות שבועית עם משפחות החטופים. ניתן להאזין לכל הפרקים בסדרה, ולשאר פרקי הכותרת, באתר ובאפליקציית ynet, בספוטיפיי, באפל מיוזיק ובכל אפליקציות הפודקאסטים.