חוברת מאנגה, קומיקס יפני מיוחד בשפה היפנית והאנגלית, שמציג את סיפור חייה של החטופה נועה ארגמני הושק הלילה בטוקיו, במסגרת אירועי יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל שמארגנת שגרירות ישראל ביפן.
מאחורי היצירה עומדת האמנית היפנית המוערכת טאנאקה מאקוטו, והיא מהווה חלק מפרויקט אמנותי יוצא דופן שמטרתו להעלות את המודעות לנושא החטופים. מאז 7 באוקטובר, פועלת מאקוטו נמרצות למען ישראל. במסגרת מאמציה, היא ביקרה בישראל ונפגשה עם משפחות החטופים. במהלך ביקור משלחת משפחות החטופים שיצאה ליפן בהובלת משרד התפוצות ושגרירות ישראל ביפן בדצמבר האחרון, נפגשה מאקוטו עם יעקב ארגמני, אביה של נועה. הפרויקט נולד מתוך חיבור עמוק שנוצר במפגש זה.
2 צפייה בגלריה
yk13945316
yk13945316
(נועה ארגמני, באיור המאנגה)
"לכבוד הוא לי לצייר את המאנגה המספרת את סיפורה של נועה, ודרכו את סיפורן של 125 המשפחות המחכות שיקיריהן יחזרו הביתה", משתפת מאקוטו. "החלום שלי הוא שאוכל לתת לנועה את המאנגה הזו בעצמי. גם אני אמא, ואני יכולה לדמיין כיצד הורה מרגיש רחוק מהילדים שלו. אני מקווה שנועה וכל שאר החטופים יחזרו הביתה בהקדם האפשרי".
יעקב ארגמני, אביה של נועה, הוסיף: "במהלך ביקורי ביפן בדצמבר נחשפתי למדינה מדהימה, התרגשתי מהתמיכה הכנה והאהבה שקיבלנו. אני מודה לממשלת יפן על עמידתה לצד ישראל וקריאתה לשחרור החטופים ולאמנית המאנגה על היצירה המיוחדת שלה ועל פעילותה בקריאה לשחרור החטופים. אני מקווה שדרכה נוכל להפיץ את הסיפור ביפן ולהביא לשחרור החטופים בהקדם האפשרי".
2 צפייה בגלריה
yk13945441
yk13945441
נועה ארגמני
שגריר ישראל ביפן, גלעד כהן: "היצירה מבטאת את רחשי הלב של העם ביפן ושל ממשלת יפן, שעומדים על כך שלא תהיה הפסקת אש אלא אם כן ישוחררו כל חטופינו. מדובר על פרויקט ייחודי שנוצר במטרה להמשיך ולהעלות את המודעות לסוגיית החטופים ביפן, בקריאה לשחרורם המיידי. אנו מודים לאמנית על פעילותה חסרת התקדים למען ישראל. אני מייחל לכך שכל החטופים ישוחררו בהקדם האפשרי ואנו מחויבים להמשיך ולפעול למען מטרה זו".