בחסות המשטר האיראני ובהכוונתו, ארגוני פשיעה באירופה מקדמים פיגועי טרור נגד יהודים ושגרירויות ישראליות ברחבי העולם. כך הותר אתמול לפרסום, אחרי חשיפה של תשתיות טרור נרחבות, שפעלו במטרה לפגוע ביעדים שמזוהים עם ישראל.
בשגרירויות הישראליות ובקהילות היהודיות ברחבי העולם, ובאירופה בפרט, קיימת כוננות גבוהה. הנחת העבודה היא שבשטח יש חוליות שמנסות להוציא לפועל פיגועים, בין היתר באולימפיאדת פריז שתתקיים בעוד כחודשיים.
1 צפייה בגלריה
yk13944510
yk13944510
(רוא מג'יד, והרימון שנמצא מול שגרירות ישראל בבלגיה)
על פי גורמים במוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים, תשתיות הטרור שפעלו בחסות איראן נחשפו באמצעות מאמץ מודיעיני ומבצעי ממושך ומשולב של שירותי הביטחון והאכיפה וסוכנויות מודיעין אירופיות, עם המוסד ועם שירות הביטחון הכללי.
ההתקדמות בחקירה המשולבת הגיעה אחרי השלכת שני הרימונים לעבר שגרירות ישראל בבלגיה בסוף השבוע שעבר. "אנו עדים למאמץ מתגבר מצד איראן ושלוחיה לפגוע ביעדים המזוהים עם מדינת ישראל, וניכרת עליית מדרגה בהיקף המאמצים האיראניים", אמרו הגורמים. הגורמים במוסד ציינו שניסיון הפיגוע בבלגיה הזכיר ניסיון דומה, שאירע בחודש ינואר האחרון מול שגרירות ישראל בשוודיה. בעקבות התקרית בשוודיה נפתחה חקירה בינלאומית במעורבות גופי מודיעין וביטחון אירופיים, שבמהלכה עלה חשד שארגון הפשע השוודי "פוקסטרוט" הוא שעומד מאחורי הפעילות - מטעם איראן.
"פוקסטרוט" נחשב לארגון הפשע הגדול בשוודיה, שפועל גם במדינות נוספות באירופה, ואחראי למעשי רצח ולסחר בסמים בהיקף נרחב. בראש הארגון עומד רוא מג'יד, אזרח שוודי ממוצא כורדי, שמכונה "השועל הכורדי".
מהחקירה הבינלאומית עלה שמג'יד, שמבוקש על ידי האינטרפול, נמצא כבר חודשים תחת חסות איראן - ומופעל ממנה לקידום פיגועים באירופה, בדגש על יעדים ישראליים ויהודיים.
"דפוס הפעולה של גיוס גורמים פליליים כבדים לטובת פיגועים ופעילות טרור הוא שיטת פעולה מוכרת של איראן, שמבקשת להימנע מקישור מדינתי לטרור ופגיעה בחפים מפשע", ציינו גורמים במוסד. "מהמידע שעלה בחקירה ניתן לחשוף שמג'יד נעצר באיראן על ידי גופי ביטחון מקומיים, ובדומה לגורמים פליליים נוספים שנמלטים, גם הוא גויס לעבוד עבור גופי הטרור באיראן - ולקדם מטעמם פיגועים מחוץ לאיראן, בתמורה לשחרורו ממאסר ממושך בכלא האיראני.
"למעשה, זה מספר חודשים מקדם מגי'ד בשלט רחוק מאיראן ניסיונות פיגוע ברחבי אירופה, על בסיס הפעלה של תשתיות ארגון הפשע 'פוסטרוט'".