לפני כשלושה חודשים, סמ"ר אליה הלל, ששימש כמ"כ בחטיבת כפיר, עוד השתתף בלחימה הקשה בעזה. גם אחרי שנפגע מרסיס ברצועה ונפצע באורח קל, הוא חזר לפעילות מבצעית. שלשום, אליה נפל בפיגוע הדריסה ליד שכם, והותיר אחריו שני הורים ושלושה אחים ואחיות.
"ב-7 באוקטובר אליה היה עם חברים מהמכינה, והוא פשוט נסע, דהר לעוטף", סיפר קובי שמואל, דודו, אתמול בראיון בגלי צה"ל. "הוא התקשר למפקד הפלוגה שלו ואמר לו 'אני מגיע להיות איתך', אבל המפקד שלו אמר לו 'אתה לא מגיע, אני אשפוט אותך, תעוף מפה' וכולי. אבל הוא הגיע ונצמד למ"פ, והמ"פ מספר שהוא היה בהלם טוטלי, בנובה, ומי שהחזיק אותו היה החייל שלו, אליה". שמואל ממשיך: "מ"פ וחייל ששמונה חודשים בצבא זה דיסטנס, והמפקד מתאר כמה הוא נתן לו כוחות, כמה הוא חיזק אותו וכמה הוא היה שם".
1 צפייה בגלריה
yk13945118
yk13945118
(סמ"ר אליה הלל ז"ל)
ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ ספדו לו: "כמה אמא חנה הייתה שמחה באליה שלה - וסיפרה לנו עליו בגאווה. אליה, ממיטב הנוער שלנו בבנימין. בזכותו ובזכות חבריו עם ישראל חי ובע"ה ינצח. אני מוסר חיבוק גדול להורים דרור וחנה ולאחים היקרים".
המחבל שביצע את פיגוע הדריסה שבו נהרגו סמ"ר דייגו הרסאג' וסמ"ר אליה הלל עמד בתור לבדיקת רכבים, יצא ממנו, נסע במהירות לעבר הלוחמים - ודרס אותם ברכב הסעות. יתר הלוחמים בפילבוקס לא הבחינו במתרחש - והוא נמלט. אף שהסגיר את עצמו לפלסטינים, באופן חריג - נכון לאמש הוא טרם הועבר לישראל.