את דניאל לוי וידידיה אזוגי, בני הדודים, כינו במשפחה "העתק-הדבק". שניהם בחרו להיות לוחמים, הגשימו את החלום, ונכנסו להילחם בעזה. אחד היה בנח"ל, השני בצנחנים. לא מזמן הם אפילו קבעו להיפגש זה עם זה ברצועה, אבל הפגישה הזו לא הספיקה לצאת אל הפועל. בחודש האחרון קיבלה המשפחה מכה אחר מכה: 19 יום אחרי הבשורה הכואבת על נפילתו של סמל דניאל לוי, בן דודו ידידיה אזוגי נפל בצפון הרצועה.
סמ"ר ידידיה אזוגי, בן 21 מהיישוב רבבה שבשומרון, סמל מחלקה בגדוד 101 של הצנחנים, הותיר אחריו הורים וחמישה אחים. סמל דניאל לוי, בן 19 בנופלו, תושב קריית-מוצקין, היה לוחם בגדוד 931 בחטיבת הנחל, ונהרג ב-10 במאי עם שלושה מחבריו לגדוד.
2 צפייה בגלריה
yk13945444
yk13945444
(ידידיה אזוגי ז"ל)
"הכאב של המשפחה הוא נורא ואיום", שיתף אתמול דוד לוי, אביו של דניאל ז"ל. "אמא שלי איבדה שני נכדים בהפרש קצר. המוות שלהם כל כך קרוב האחד לשני, זה משהו הזוי ובלתי נתפס".
2 צפייה בגלריה
yk13945445
yk13945445
דניאל לוי ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה
אחד הדברים המשותפים לידידיה ודניאל, היה הקרבה החזקה לסבתם נינט לוי בת ה-82. "אמא קיבלה את ההודעה על נפילתו של ידידיה ברביעי ב-23:30 בלילה", סיפר הדוד. "הלכנו האחים לבית של אמא כדי לבשר לה. הבאנו איתנו את ראש העירייה של קריית-מוצקין ציקי אבישר, כי הוא מכיר את המשפחה ומכיר את אמא שלי טוב. חשבנו שאולי זה יקל".
עכשיו, בני המשפחה מספרים שסבתא נינט מתקשה לדבר. "אחי אורי היה זה שבישר לה את הבשורה הכי קשה. לא יכולתי לשמוע את זה. שני הנכדים האלו היו קרובים אליה. ידידיה האהוב שלנו, היה פשוט העתק-הדבק של דניאל. שניהם מאוד דומים בתכונות האופי, צנועים, ענווים, עם יראת כבוד לזולת, עם דרך ארץ. כיבוד הורים וסבים וסבתות. זה רק חלק ממה שאיפיין אותם".
לוי סיפר על התוכנית של שני הלוחמים להיפגש בעזה, תוכנית שלא התממשה. "הם דיברו ביניהם על זה שהם נכנסים לעזה, וקבעו שינסו להיפגש בפנים. לצערנו, שניהם נפגשים כעת למעלה. אני בטוח שהם יחד, ואני בטוח שאחד שומר על השני", אמר, כשקולו נחנק מבכי.
"לאחר נפילתו של דניאל, ידידיה יצא מהלחימה, הגיע להלוויה של דניאל והגיע גם לשבעה. חיבק את המשפחה וחזר ללחימה בעזה. אמא (נינט, סבתא של השניים) ידעה שהם בעזה. בכל בוקר, היא קודם בירכה אותם בתפילותיה ואז את כל עם ישראל, את כל החיילים ואת כל השוטרים. אחרי שדניאל נפל, היא דיברה עם אחותי, ושאלה כל הזמן, 'מה עם ידידיה? התקשר? עידכן במשהו?' דאגה לו מאוד. נושא הדאגה לנכד שלה קפץ לגמרי לאחר נפילתו של דניאל. רצתה לקבל מאחותי אינפורמציה כדי לדעת שהכול בסדר. רק בשבוע שעבר אחותי דליה הגיעה לנחם אותי, ועכשיו אני מגיע לנחם אותה".