גיא פלג נראה לאחרונה יותר ויותר במשדרי חדשות קשת בכיסא המגיש. אמש, למשל, הוא החליף את עודד בן עמי, וכבר ניתן היה לרשום עלייה של לפחות שתי נקודות במדד האינטליגנציה של הרצועה. מנגד, ניכר שיש לפלג עוד קילומטראז' לא מבוטל בכל הנוגע למלאכה המורכבת של החזקת שידור באופן חלק וטבעי, ובעיקר במציאת האיזון בין הטון שלו כפאנליסט זועם והתקפי לבין הקוד הממלכתי של יתר מגישי ומגישות חברת החדשות. כרגע התוצאה היא קצת יותר מדי רגעים של "אהה".
1 צפייה בגלריה
yk13945442
yk13945442
(אין לנו את כל היום. פלג וכהנא)
כמו כן, לא יזיק לפלג אם יגביל את משך הזמן שלוקח לו לשאול שאלה. הראיון עם ח"כ מתן כהנא, למשל, נפתח בנאום שארך כמעט דקה. השאלה השנייה, שהייתה זהה, ארכה כחצי דקה. רחמים על הצופים והצופות: גם ככה כהנא הוא מכונת סיסמאות, שכבר כמה חודשים מגיע לאולפן יותר מיונית לוי על מנת להשיב על אותן שאלות. עם כל הכבוד לעדיפות הסרקזם של פלג על פני הצפיחית בדבש שהיא בן עמי, מדובר בשיחה עם מתן כהנא: לו יש את כל היום, לנו אין.
בכלל, הח"כ נראה מרוצה מכל שנייה שבה כל קיומו התקשורתי עדיין נעוץ בדברור השרים בני גנץ וגדי איזנקוט, שלא מתראיינים בעצמם לתקשורת וסופגים על כך הרבה פחות אש וגופרית מראש הממשלה. לפחות עד לפרישת המחנה הממלכתי – עוד בימי חיינו, כך מבטיחים – הוא נראה ונשמע כמו עומר אדם בערב יום העצמאות (בשנה נורמלית): אין לו מושג איפה הוא נמצא, אבל את השירים הוא יבצע בלי דופי.
ובכל זאת, פלג נעזר ברומח עדכני כדי לנסות ולחלץ מכהנא טקסטים מקוריים: סקר טרי משלשום של חדשות קשת. הנתונים שהופיעו בו מעידים שהמפלגה שאותה כהנא מייצג נשחקת כמו מילואימניק לפני הסבב השלישי מתוך ה-300 שממתינים לו בשנים הקרובות. המספר הכי מרהיב לכאורה הוא התאמה לראשות הממשלה: בנימין נתניהו, מנהיג שבמשמרת שלו נרצחו כ-1,200 איש ואישה ביום אחד, גובר על בני גנץ, שאצלו לא נרצחו כ-1,200 ביום אחד. פלג הטיח בכהנא שהציבור מאס בהם וכהנא לא התבלבל ושוב מרח את הזמן, עד שזכה לקיים בצוותא עם עמית סגל את מצוות "ונכנסת ביאיר גולן".
בכך חמק כהנא מסוגיה דרמטית, שסגל הזכיר שלשום בקצרה בפרשנות: הסיפור הוא לא רק התחזקות גוש נתניהו ומנהיגו אלא גם שאין לגוש הנגדי ממשלה, אחרי שח"כ אביגדור ליברמן הודיע שהוא פוסל את רע"מ. מן הסתם הוא לא היחיד. בפעם הבאה, רצוי שפלג יעסוק בכך. שייקח גם דקה אם ירצה.