גורם בכיר בבנקאות הישראלית הביע בסוף השבוע בשיחה ל"ממון" דאגה רבה מאוד מכך שבמצב הנוכחי משקיעים מרחיקים את כספם מישראל. לדבריו, מדובר בהיקף של מיליארדי שקלים. אולם מעבר לכך הוא מזהה כי חלק גדול מהמשקיעים אף נמנעים מלרכוש אגרות חוב של ישראל, "תופעה שאני לא זוכר כבר שנים רבות מאוד".
עם זאת ציין הבכיר הבנקאי כי לפי שעה גופים וחברות בבעלות ישראלית לא מוציאים את כספם לחו"ל, אולם נזהרים מאוד מהשקעותיהם בחברות ישראליות.
לדברי הגורם הבכיר, מוותיקי הבנקאות הישראלית, "הממשלה חייבת לקבל כעת החלטות קשות ומיידיות.המצב הקיים לא יכול להימשך. הבנקים הישראלים יציבים, וטוב שזה המצב, ולכן אין סיבה בכלל לכעוס על רווחי הבנקים בעת הזאת. אולם, חברות רבות במשק מצויות כעת בסכנה, כאשר גורמים בעולם מטילים כבר מעין חרם על חברות ומפעלים בישראל ונמנעים מלהשקיע כאן".
לדבריו "אנחנו הופכים בתחום הכלכלי לבלתי רצויים עד כדי מצורעים במקומות אחדים. הממשלה חייבת לגבש תוכנית חירום מיידית כדי לחלץ את הגופים העסקיים ממצב שעלול לההפך לסכנה אמיתית ליציבות המשק הישראלי. בימי מלחמה צריך לא רק לגבש תוכניות איך לחסל את סינוואר, למרות שחשוב שזה יקרה, אלא גם איך לא לחסל ולסכן חלק מהחברות הכלכליות הגדולות בישראל, כמו גם העסקים הקטנים".