העתירה לגיוס בחורי ישיבות מגיעה שוב לבית המשפט העליון: הבוקר ידון בג"ץ, בדיון שני במספר, בעתירות לחיוב גיוס חרדים ובבקשה שלא להעניק להם תמיכות כלכליות כל עוד אין חוק גיוס חדש.
הדיון הדרמטי, שהחלטה בו עלולה להשליך על שלמות הקואליציה, ייתקיים בפני הרכב של תשעה שופטים. העתירות שהוגשו לבג"ץ, בין היתר של התנועה לאיכות השלטון, אחים לנשק ואמהות בחזית, דורשות לחייב את אכיפת גיוס תלמידי הישיבות וכן לשלול תקציבים ממוסדות שתלמידיהם לא מתגייסים. העתירות הוגשו לאחר פקיעת תוקפו של החוק ב-30 ביוני, על רקע העובדה שהכנסת לא חוקקה חוק חלופי. טענת העותרים היא שההסדר צריך להיות מעוגן בחקיקה ראשית. עתירות נוספות מתמקדות בכספים שמועברים לבני ישיבות שאינם מתגייסים, ובכך שאין לבצע העברת תשלומים אלו למוסדות התורניים נכון לעכשיו.
עמדת הממשלה לבג"ץ, שמיוצגת בידי עורך דין פרטי, היא שהיא תשלים חקיקת חוק גיוס לחרדים עד סוף כנס הקיץ ב-31 ביולי. הצעת החוק שהממשלה מתחייבת לחוקק היא זו שקידם השר בני גנץ לפני כשנתיים, בכנסת הקודמת - ושעברה בקריאה ראשונה. אולם הייעוץ המשפטי לממשלה מתנגד לכך וגם השר גנץ עצמו, כמו גם בכירים נוספים בתוך הקואליציה. היועמ”שית בהרב-מיארה, חזרה על עמדתה הנחרצת ולפיה במצב החוקי הקיים על מערכת הביטחון לפעול לגיוסם של בני הישיבות. כמו כן, לדבריה, לא ניתן לקדם הצעות חוק גיוס המנותקות מהצרכים העדכניים של הצבא ומהגדלת הנטל על המשרתים על רקע המלחמה.