חברת HOT ממשיכה להעלות מחירים: תחל לגבות ביולי תשלום של 14.90 שקל לחודש על VOD ללקוחות NEXT TV - שירות הטלוויזיה על גבי האינטרנט של החברה. שאר המתחרות בתחום - סטינג TV של yes, סלקום TV ופרטנר TV - לא גובות תשלום על VOD, ובעולם הטלוויזיה על גבי האינטרנט השירות הזה מעולם לא נמכר כשירות נפרד שעליו נגבה תשלום במיוחד. HOT עושה זאת אחרי שכבר הודיעה שב-1 ביוני תעלה ב-8.5-1 שקלים מחירי ערוצי וחבילות תוכן, כמו הערוצים הטורקיים וערוצי ילדים.
שירות VOD מורכב מערוצי בסיס, חבילות ערוצים להוספה ו-VOD - ספריית תוכן. חלק מהתכנים בספריות האלה ניתנים בתשלום אבל בשירותי טלוויזיה על גבי האינטרנט החברות לא גובות תשלום חודשי על הגישה ל-VOD. עד עכשיו.
הדבר נודע אחרי ש-HOT שלחה הודעה ללקוחות NEXT TV ובה נמסר להם כי "החל מ-1 ביולי, שירות ה-VOD יהיה כרוך בדמי מנוי חודשיים בסך 14.9 שקל. המחיר עשוי להתעדכן מעת לעת. תוכל להסיר את השירות בכל עת באמצעות השלט או בפנייה לשירות הלקוחות".
ההתייקרויות ינועו בין 12.5% ל-16.5%. למשל, חבילת דאבל או טריפל טלוויזיה ואינטרנט במהירות 300 מגה שנמכרת ב-108.9 שקל לחודש במשך שנה (79.90 שקל + ראוטר ב-29.90 שקל) תתייקר ל-123.8 שקל לחודש במשך שנה: התייקרות של כ-14% עם הראוטר ושל 19% בלעדיו.
חבילה דומה, שכוללת גם ערוצי ספורט וילדים שנמכרת ב-118.90 שקל לחודש - תתייקר ל-133.8 שקל בחודש, עליית מחיר של 12.5% עם ראוטר, ושל 16.5% ללא ראוטר. החברה מספקת סטרימר אחד בחבילה. חלק מהמתחרות מספקות שניים.
המחירים לא כוללים עלות התקנה חד-פעמית של אינטרנט סיבים אופטיים: 169 שקל או 499 שקל לבית פרטי. מי שרוצה מהירויות קצת יותר מרשימות יצטרך לשלם עוד: שדרוג ל-600 מגה יוסיף לחבילה עוד 25 שקל ושדרוג ל-1 גיגה: 35 שקל לחודש. בחבילות דאבל אינטרנט וטלוויזיה, NEXT TV עדיין משתלמת למרות עליית המחיר, כשהמתחרות מוכרות במחיר גבוה יותר.
מהוט נמסר: "בשל התייקרויות במחירי התוכן, הפקות המקור בארץ ובחו״ל ותפעול המערכים הטכניים, החברה תחל לגבות תשלום עבור שירות ה-VOD של NEXT TV. הוט מחויבת להמשיך ולספק ללקוחותיה את הטלוויזיה המובילה בישראל".