סוכנות דירוג האשראי S&P הורידה את הדירוג של צרפת לרמה של AA- מרמה של AA. בסוכנות טענו כי המהלך נבע בשל נטל החובות העולה של הכלכלה השנייה בגודלה בגוש היורו.
לפי הטענה, הגירעונות התקציביים יובילו לעלייה ביחס החוב-תוצר של המדינה, כך שהוא יישאר מעל לרמה של 3%. כתוצאה מכך, ההערכה היא כי צרפת תיאלץ להקצות 5% מכלל הכנסות הממשלה לתשלום ריביות עד 2027, עלייה מ-3.3% בשנה שעברה. יחס החוב-תוצר בצרפת עמד בשנה שעברה על 5.5%, והיה "גבוה משמעותית מכפי שחזינו", ציינו ב-S&P.
לפי הסוכנות, החוב הכללי של הממשלה הצרפתית עמד ב-2023 על 109%, אך יטפס לרמה של 112% עד 2027 "בניגוד לתחזיות הקודמות שלנו". עם זאת, בסוכנות ציינו כי צרפת תמשיך להרוויח מהצמיחה הכלכלית ומההחלטה להעלות את גיל הפרישה ל-64 מ-62.
שר האוצר הצרפתי ברונו לה מר מסר כי הממשלה מחויבת להורדת הגירעון מתחת לרף ה-3% עד 2027. בתגובה לעיתון לה פריזיאן אמר כי הסיבה העיקרית להורדת הדירוג נבעה מכך "שהצלנו את הכלכלה הצרפתית".
הסכנות בהורדת הדירוג כוללות הברחת משקיעים וקושי בתשלום חובות. "החוב שלנו מוצא בקלות קונים בשווקים. האג"ח של צרפת נותר באיכות גבוהה ואחד הנחשבים בעולם", הרגיע לה מר. בדומה, בסיטיגרופ טענו כי תהיה לכך השפעה מינימלית. לעומת זאת, ההשלכות הפוליטיות ככל הנראה יהיו רציניות יותר, שכן המהלך יעניק למפלגות האופוזיציה תחמושת לתקוף את הממשלה. "אנחנו מאמינים שהפילוג הפוליטי יוסיף לחוסר הוודאות בנוגע ליכולת של הממשלה להמשיך ביישום המדיניות שהיא בעלות פוטנציאל להוביל לצמיחה".