ילדי עמק המעיינות התגייסו למיזם משותף ופיתחו עזרים לשיפור איכות חייו של ערן רצאבי, לוחם בגדוד חי"ר מילואים שנפגע באורח אנוש בקרבות בעזה ומתמודד עם שיתוק מהחזה ומטה.
ערן, בן 34, נשוי ואב לשני ילדים שמתגורר במצפה הושעיה שבעמק יזרעאל, הוא בן הקיבוץ הדתי עין הנצי"ב שבעמק המעיינות. ערן, מהנדס אזרחי, עבד עד המלחמה בחברת בניין תשתיות. אחיו הגדול עידו סיפר: "ערן נפצע ממטען גדול ופונה במסוק עם חבריו לסורוקה. במשך יותר משלושה חודשים הוא נלחם על חייו במחלקה לטיפול נמרץ ועבר בהמשך למחלקת שיקום בתל השומר. הוא סובל משיתוק מבית החזה למטה, ואינו יכול להשתמש בידיו וברגליו. הוא עובד קשה כדי להחזיר תנועה ככל הניתן וללמוד לחיות עם המגבלות שנוצרו".
מרכז עידן טכנולוגי בעמק המעיינות נרתם לסייע לערן. המנהלת מור קרסין: "הטלנו על התלמידים משימה למצוא פתרונות לבעיות שערן מתמודד איתן. האח עידו הגדיר לנו אתגרים מתחום הפנאי וההתנהלות היומיומית. התלמידים, כולם מכיתה ח', הסתערו על המשימה". בסופו של דבר נבחרו שמונה מוצרים שיסייעו לערן. התלמידים בנו פינג פונג אורות שערן יכול להפעיל באמצעות חיישן קול כדי לשחק עם ילדיו, מכשיר שמסייע לו בתרגולי פיזיותרפיה ומודד את מספר הפעמים שהוא מבצע תנועה מסוימת ואת מרחק התנועה, ועוד.
הללי מרים ויזל, בת 14, שפונתה מביתה בעיר שדרות ליישוב שלפים בעמק המעיינות, הייתה חלק מצוותי התכנון במיזם. "ידעתי מייד שאני מצטרפת. אני מרוצה שעמדנו באתגר והצלחנו לסייע לערן", אמרה הללי מרים.
2 צפייה בגלריה
yk13950192
yk13950192
ערן רצבי בבית החולים עם אחד העזרים