שירותי בריאות כללית תובעת ממשרדי הבריאות והאוצר כ-77 מיליון שקל בעקבות המלחמה וזאת בכובעה כקופת חולים בקהילה. כמו כן מבקשת כללית כי בית המשפט המחוזי בתל-אביב יצהיר בשים לב לעובדה שהמלחמה עודנה נמשכת, שכל ההוצאות שכללית המשיכה ותמשיך להוציא בגין המלחמה מ-1 בינואר 2024 ואילך יכוסו באופן מלא על ידי המדינה.
במסגרת התביעה נטען באמצעות עוה"ד ארז דר לולו ורעות בייץ ממשרד ליפא מאיר ושות' כי "כללית העמידה את משאביה להבטחת הטיפול הרפואי במסגרת הקהילה, ובכלל זה לציבור העצום של העקורים והפליטים שפונו מבתיהם על פי הנחיות הממשלה, מה שהצריך ממנה מימון שאינו מתוקצב". כך, הקימה כללית 33 מרפאות חדשות ברחבי הארץ לטובת עשרות אלפי המפונים.
בתביעה נטען כי כללית העבירה למשרדי הבריאות והאוצר פירוט מסודר של אומדן הוצאות הקהילה בגין המלחמה ודובר על כך שבדומה למבחני התמיכה שיפרסם משרד הבריאות לגבי הוצאות המלחמה במגזר בתי החולים, יתפרסם גם מבחן תמיכה מתאים בגין הוצאות המלחמה במגזר הקהילה. "אלא ככל שנקפו הימים, וגם לאחר פרסום מבחני התמיכה לגבי הוצאות המלחמה במגזר בתי החולים, מבחן תמיכה בגין הוצאות המלחמה במגזר הקהילה לא פורסם, וכנראה גם לא יפורסם בעתיד. יתר על כן, לאחרונה החלו להישמע 'קולות חדשים' שהם בבחינת 'פניית פרסה' שאינה מעודדת ורחוקה מההבנות ששררו בנקודת המוצא, לפיהם ייתכן שלא יימצא התקציב הנדרש עבור החזר הוצאות הקהילה בגין מלחמת חרבות ברזל... כללית נאלצת כעת לחזר אחר הפתחים כדי לקבל החזר בגין הוצאותיה העצומות - ואין קול ואין עונה". נטען.
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "כבר בתחילת המלחמה הדגישו שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות כי כלל הצרכים של מערכת הבריאות יענו. בסוף שנת התקציב 2023, התבצעה הסדרה רוחבית תקדימית של כלל תקציבי הקופות שהכניסה לבסיס את כל התקציב השוטף של הקופות ובתי החולים. לעניין סוגיית הוצאות המלחמה, הרי שבתי החולים קיבלו פיצוי על ירידה בהכנסותיהם והוצאות אחרות. לעניין ההוצאות החדשות בקהילה, הנושא נמצא בבחינה מקצועית בין נציגי הקופות ונציגי משרדי הבריאות והאוצר, תוך בחינה של כל ההוצאות העודפות בגין שירותים שנדרשו לפתוח. לכשתושלם הבדיקה המקצועית, יוקצו המשאבים הנדרשים, ככל שיידרשו". ממשרד האוצר נמסר: "נגיב בערכאות המשפטיות".
מתוך התביעה: "כללית נאלצת כעת לחזר אחר הפתחים כדי לקבל החזר בגין הוצאותיה העצומות - ואין קול ואין עונה"