קרוב ל-11 אלף ישראלים ביקרו בשנה שעברה באיים המלדיביים, כשהם מהווים 0.6 אחוז מכניסות התיירים למדינה המוסלמית-סונית. אלא שכעת, על רקע המלחמה בעזה, מסרה לשכת נשיא המלדיביים כי הקבינט החליט לאסור על מחזיקי דרכונים ישראליים להיכנס לשטחם.
השר לביטחון פנים וטכנולוגיה במדינה, עלי איחוסאן, אמר כי הנשיא ד"ר מוחמד מואיזו קיבל את ההחלטה בישיבת הממשלה. במקביל, מינה הנשיא שליח מיוחד שיבחן אפשרות של סיוע לפלסטינים בעקבות המלחמה המתמשכת בעזה. הממשלה גם הודיעה על קמפיין גיוס תרומות לעזה ולארגון אונר"א.
באיים המלדיביים גם גינו את פעולת צה"ל ברפיח ואמרו כי "תוקפנות מכוונת ומעשי רצח עם שכאלה, המכוונים נגד אזרחים, מהווים הפרה בוטה של החוק ההומניטרי הבינלאומי".
כבר בחודש אוקטובר המליץ משרד החוץ הישראלי לאזרחים השוהים במקום לשקול את עזיבתם, ולהימנע מהגעה למדינה. בדצמבר פירסם שוב קריאה לישראלים שלא לבקר במלדיביים, ואף הדגיש כי לא יוכל לסייע להם במקרה של הסתבכות. "לאור החרפת האווירה נגד ישראל, כולל בהתבטאויות פומביות מצד גורמים רשמיים, אנו ממליצים לאזרחים ישראלים להימנע מנסיעה למלדיביים בעת הזו", נכתב בהודעת משרד החוץ, "עבור אותם אזרחים ישראלים השוהים במדינה מומלץ לשקול את עזיבתם, שכן במידה ויקלעו למצוקה מכל סיבה נתקשה לסייע".
האיים המלדיביים, שמוכרים בזכות החופים הלבנים ומי הטורקיז הצלולים, הם כאמור מדינת איים מוסלמית-סונית בים הערבי באוקיינוס ההודי. הם לא מקיימים יחסים דיפולמטיים עם ישראל, אך לישראלים התאפשר להגיע דרך מדינות שלישיות ולקבל אשרת כניסה בשדה התעופה. בין השנים 1965 ל-1974 כן התקיימו יחסים מלאים בין המדינות, אך אלה הוקפאו. בשנת 2006 הכריז נשיא המלדיביים דאז מוחמד נשיד כי בכוונתו לכונן יחסים עם ישראל, אך ההצהרה נתקלה בהתנגדות מצד גורמי אופוזיציה - ונגנזה.