מה עושה קבוצה שהרגע זכתה באליפות אירופה, ונראית כמו כוח מדהים באיכותו שבנוי כדי לשלוט במשך שנים קדימה? מביאה את אחד השחקנים הטובים בעולם, כמובן. התקשורת הצרפתית דיווחה אתמול שהמהלך שנמצא באוויר כבר מספר שנים נסגר, וקיליאן אמבאפה חתם בריאל מדריד בהעברה חופשית. על פי אותם דיווחים, הוא יוצג רשמית בשבוע הבא כדי שיוכל להתפנות לאחר מכן בראש שקט להכנות ליורו עם נבחרת צרפת.
1 צפייה בגלריה
yk13948252
yk13948252
(אמבאפה. רוצה תארים | צילום: EPA/MOHAMMED BADRA)
השלמת העסקה שמה סוף ליותר מדי חלונות העברה מלאי ספקולציות. ריאל ניסתה להביא את אמבאפה בכל הכוח כמעט מהרגע בו הצטרף לפ.ס.ז', אך הבעלים הקטארים סירבו לוותר. הם העמידו תג מחיר של תשע ספרות אותו ריאל לא הייתה מוכנה לשלם, שיכנעו את אמו של אמבאפה לשכנע אותו להמשיך במועדון, ואף העניקו לו חוזה חסר תקדים של 300 מיליון יורו לשלוש שנים, פלוס 300 מיליון מענק חתימה, פלוס סכום דומה למשפחה, פלוס סמכויות מקצועיות. אבל ככל שאזל הזמן בדרך לסיומו של עוד חוזה (יפוג רשמית ב-30 ביוני), היה ברור שפ.ס.ז' כבר לא תוכל לעמוד בדרכו של החלוץ השאפתן בן ה-25, שניצב בראש טבלת כובשיה בכל הזמנים עם 256 שערים בשבע עונות. אפילו האמא כבר אמרה בלי צורך לפרט יותר מדי: "הוא הולך לאן שכולם יודעים שהוא הולך".
החוזה בריאל מדריד נמוך יותר באופן משמעותי, כמובן, אבל אמבאפה נמצא בשלב בו הוא לא רוצה להיות העשיר מכולם, אלא לזכות בליגת האלופות. הסיכום שלו במדריד הוא עד 2029, בשכר של 15 מיליון יורו לעונה, לצד מענק חתימה של 150 מיליון שיחולק לחמש שנים כדי להקל על המועדון. בנוסף, אמבאפה ישמור על חלק מזכויות השימוש בדמותו.