שתיים מהקבוצות הגדולות של הכדורגל הישראלי, הפועל באר-שבע והפועל ת"א, מינו מאמנים חדשים לעונה הבאה, אחד לליגת העל והשני ללאומית.
2 צפייה בגלריה
yk13948037
yk13948037
(דגו | צילום: עוז מועלם)
אחרי שניצח את באר-שבע בגמר גביע המדינה עם מכבי פ"ת, רן קוז'וך מונה למאמן הקבוצה בחוזה לשנתיים. מסאי דגו, שעזב את מכבי חיפה אחרי עונה אחת, חתם בהפועל ת"א שירדה לליגה המשנה.
קוז'וך, שעוזב את מכבי פ"ת אחרי חצי עונה, אמר אחרי החתימה: "אני שמח ונרגש לחתום במועדון ולהתחיל פרק חדש בקריירה שלי. אני רוצה לומר תודה לנשיאת המועדון, אלונה ברקת, על האמון בי. בימים הקרובים אתחיל בהכנות לקראת פתיחת האימונים ואני מאחל לנו שיחד נגיע להישגים רבים". ברקת הוסיפה: "אני מברכת את רן על הצטרפותו למועדון. אני מאחלת לו ולכולנו הצלחה גדולה בעונה הקרובה".
2 צפייה בגלריה
yk13948030
yk13948030
קוז'וך. הרשים את אלונה | צילום: עוז מועלם
ביום שישי החליטה ברקת להיפרד מאליניב ברדה, הסמל הגדול של המועדון, אחרי שנתיים וחצי על הקווים. הבחירה בזהות המחליף נובעת בין היתר מכך שבכל המשחקים שקיימה באר-שבע נגד קוז'וך היא התקשתה מאוד.

הצהרת כוונות אדומה

כאמור, גם דגו חתם בקבוצה חדשה, כפי שנחשף ב-ynet: דגו קיבל חוזה לשנתיים במועדון שבו גדל - בתחילה כשחקן צעיר במתחם "הבית האדום" במקווה ישראל, לאחר מכן בבוגרים (15 הופעות ושער אחד), ובהמשך במחלקת הנוער בה עשה את צעדיו הראשונים כמאמן.
דגו אמר לאחר החתימה: "אני שמח לחזור להפועל ת"א, מועדון יקר ללבי שנתן לי המון לאורך הקריירה. קיבלתי את ההחלטה מהלב ואני מודע לאתגרים ולמשימות העומדים בפנינו. לאוהדים המסורים אני יכול להבטיח שנעשה הכל בשביל להסב לכם אושר וגאווה, נצטרך להתאחד כולנו סביב הקבוצה וביחד נצעיד אותה בחזרה למקומות שאליהם היא שייכת. יאללה הפועל".
מנכ"ל המועדון, עמית פסט: "אנחנו שמחים שמסאי חוזר למועדון בו גדל וסומכים עליו שיעזור לנו לעמוד במשימות העומדות בפנינו לקראת העונה הקרובה. התרשמנו מאוד מהיכולות המקצועיות של מסאי ומהאישיות שלו. אנו מאמינים בו וניתן לו את כל הכלים בשביל להצליח".
הבעלים דייויד מינצברג העדיף את דגו על פני שרון מימר. המאמן צפוי לקבל חוזה זהה לזה שהיה לו במכבי חיפה, 40 אלף שקל נטו לחודש, כשבעונה הראשונה לא יהיה פיצוי במקרה של פרידה. אם הפועל ת"א תחליט בסיום העונה לא להמשיך עימו המאמן יקבל פיצוי, אבל עליית ליגה תוביל אותו כמעט בוודאות לקבל עונה נוספת.
תקציב שכר השחקנים, כ-10 מיליון שקלים, יהיה הגבוה ביותר בלאומית גם אם עסקת המכירה לאדמונד ספרא לא תצא לפועל. מינצברג עידכן במהלך את אנשי ספרא, שחתם איתו על מזכר הבנות, למרות שבין הצדדים אין התקדמות.