רבע גמר הפלייאוף הסתיים במהירות שיא. הסדרות היו בשיטת הטוב מ-5, אבל ארבע העולות לחצי הגמר היו זקוקות לשלושה בלבד כדי לגמור את הסיפור בסוויפ. ועכשיו לחצאים (הטוב מ-3): מכבי ת"א והפועל ירושלים ראש בראש על מקום בגמר, הפועל ת"א נגד קריית-אתא שעלתה לראשונה בהיסטוריה למעמד.
גם בלי עודד קטש החולה (עוזרו ג'וזפ מריה ברוקאל הדריך את הקבוצה), מכבי ת"א שוב הביסה את נס-ציונה בדרך ל-0:3 בסדרה, הפעם 64:105, כשההפרש הכולל בסדרה עמד על 100 נקודות. היתרון הדו-ספרתי נפתח כבר ברבע הראשון, כשרפי מנקו ורומן סורקין מובילים את הקבוצה עם 17 נקודות כל אחד. ג'רום מיינסי היה היחיד בנס-ציונה שעוד נראה סביר עם 20.
עכשיו, כאמור, האתגר הצהוב יהיה בדמות ירושלים, שניצחה את מכבי ת"א בגמר הגביע. זו הייתה אמורה להיות סדרה תחרותית יותר, אבל בין המומנטום האדיר של ירושלים לבין מכת הפציעות של חולון, יחסי הכוחות השתנו. חולון (18 לשון דאוסון וקווין הרווי) הגיעה למשחק המכריע עם שבעה שחקנים בלבד, ולמרות שפתחה חזק בזכות ההתלהבות, ירושלים (16 לכריס ג'ונסון, 15 לג'אקורי וויליאמס ויובל זוסמן) התעוררה ברבע השני וברחה לניצחון 75:93. הדאגה היחידה של המארחת הייתה ליוואי רנדולף, שסובב את הקרסול ולא עלה למחצית השנייה. כוכב חולון ג'סטין סמית', שהחמיץ את המשחק, על הכוונת של מכבי ת"א כמחליף של ג'יימס ווב בעונה הבאה.
הסדרה הצמודה ביותר על פי התוצאות הייתה בין מכבי ר"ג (3) לקריית-אתא (6), אבל בכל שלושת המקרים הפיניש היה של קריית-אתא. בפעם השנייה ברציפות המשחק ביניהן הלך להארכה, בה האורחת גירדה 72:74 לאחר שכבר פיגרה ב-13 נקודות – והעולה החדשה ר"ג מסיימת עונה מרשימה דווקא עם תשעה הפסדים רצופים. ג'יימס בייטמון המנצח וג'ורדן כהן המפסיד קלעו 23.
אז קריית-אתא עברה סדרה אחת בלי יתרון ביתיות (היחידה מהעולות שעשתה זאת), אבל הפועל ת"א היא משוכה בגובה אחר לגמרי שהפתעת העונה תתקשה מאוד לעבור. האדומים השלימו את ה-0:3 על הפועל חיפה עם 65:83 קל בבית.