מי אמר שהחקלאות פה מדשדשת.
תכינו את הביכורים, עונת המלפפונים של הכדורגל שלנו יצאה לדרך. אתם יכולים להיות בטוחים שגידולים בתחום הזה לא יהיו חסרים. השוק הולך להיות מוצף מלפפונים. לא בהכרח טריים. או ירוקים. בטח לא אורגניים. אבל בהחלט מוצף.
היכונו לשטף הפוסטים הקיציים של "ברוך הבא", שבו תוכלו למצוא תמונת חלוץ טרוט עיניים ומכווץ שרירים מההכנות לעונה בדאנס בר; יד בהצלב על הסמל החדש; זרוע כבדה עם רולקס, של היו"ר, מונחת לו כמו משקולת על הצוואר; כשבאוויר צחנת "בן גיי" מהפציעה שלא סיפר עליה כשחתם לשש שנים. כלומר, עד שיהיה בן 41.
זה נחמד בסך הכל. מי לא רוצה להרגיש ריאל מדריד בפוזת "אמבאפה בידינו". רק שאצלנו יש איזושהי היסחפות מה.
מתכוון לאקסטזה הבלתי מוסברת כשהעט רטובה, והיד חותמת. זו שגורמת לקבוצות לסגור על הסכמים יומרניים שכבר בזמן האקט ברור לכולם שאין סיכוי שיקוימו; ומה שיצא מהם זה רק תביעה, פלוס "התובעת פגעה במשלח ידו של מרשי, שפגוע עד עומק נשמתו, ולא יודע אם יוכל לחזור לתפקוד מלא אי פעם".
קחו למשל את שוק המאמנים, שם זה בולט במיוחד. מעמד המאמנים בכדורגל הישראלי, איך נאמר בעדינות, לא בשמיים. ואפילו לא בגובה עץ בונסאי. ובכל זאת משתוללים שם עם הסכמים. יוסי אבוקסיס מוחתם לעונה וקצת בהפועל ת"א. ואז נפרדים ממנו עוד לפני שמגיעים לסוף הקצת; החוזה של עומר פרץ מוארך לעוד שלוש שנים בבני-יהודה, לוחצים ידיים, מצטלמים, חיבוקים לתוך השקיעה, מילות שבח כנהוג, ואז, באותו אמוק, אפילו לא נותנים לו לסיים עונה, ושבוע לפני הסוף הוא נשלח הביתה. מה שמוביל לשאלה הבלתי נמנעת: למה רק לשלוש שנים החתמתם אותו? למה לא ל-12? למה לא לשני גלגולים פלוס אופציה לעונה נוספת בסיאנס?
ובכלל, כמה מאמנים בכדורגל הישראלי סגרו שלוש שנים בקבוצה? יש כאלה, לא אומר, אבל הם היוצאים מהכלל. הם בטח לא הכלל. רק השבוע מסאי דגו חתם לשנתיים בהפועל ת"א. שנתיים, אין מה לומר, זה טווח סביר לקבוצה שרוצה בנייה ותהליכים והכל. רק שבקבוצה שבה סגר עברו ארבעה מאמנים בעונה החולפת, ושלושה בעונה שלפני. הסטטיסטיקה, איך אומרים, חזק נגדו.
בתחום שמנוהל בסבלנות ובאורח רוח של טלי גוטליב עושה רוח – אולי עדיף לא ללכת על מהלכים יומרניים. כאלה שמבשרים תרועת חצוצרות. וטווח ארוך, ובנייה, ועוד מילים יפות שמתפוצצות בכאפה אחרי שני מחזורים, ומרשי וכל אלה.
גם החתמה לעונה זה סבבה. במיוחד במועדונים עם קברניטים ואוהדים מאותגרי סבלנות, בעלי זיכרון דג זהב, שהרגע חזר מהגדה השנייה בצנצנת. ילך, אפשר יהיה לחשוב על עוד שנה. לא ילך, לא קרה כלום. סטפ ביי סטפ, כמו שאמר אחד, ש. ארבייטמן.
כמה מאמנים בכדורגל הישראלי סגרו שלוש שנים בקבוצה? רק השבוע מסאי דגו חתם לשנתיים בהפועל. בקבוצה שבה סגר עברו ארבעה מאמנים בעונה החולפת, ושלושה בעונה שלפני. הסטטיסטיקה חזק נגדו