במסגרת דיון שהתקיים השבוע ברשות המים, סוכם מנגנון שצפוי למנוע את העלאת מחיר המים שהופחתה כבר מ-7.7% ל-1.6%. ביטול ההעלאה גם בשיעור של 1.6% התאפשר, בין היתר, הודות למקורות כספיים וייעוד רווחים של חברת מקורות. כזכור, בדיונים המקוריים הכוונה הייתה להעלות את התעריף בשיעור של 7.7%.
שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, אמר כי "ביטול העלייה במחיר המים הוא בשורה חשובה לכל אזרחי ישראל. במיוחד בשעה זו, אפעל בכל דרך למנוע עליות מחירים במוצר צריכה בסיסי. התוכנית להעלות את מחיר המים בכ-8% הייתה פוגעת בכל בית בישראל, בעסקים, בתעשייה ובחקלאות, מגבירה את האינפלציה ומובילה לעליית מחירים של מוצרים נוספים. תעריפי המים בישראל הם בין הנמוכים שבמדינות OECD, ואנו נמשיך לספק מים איכותיים במחירים נמוכים למשקי הבית, לעסקים ולחקלאים".
התעריף החדש היה אמור לעלות מחודש יולי ב-1.6% וכעת, כאמור, נמצא פתרון תקציבי, בין היתר ממקורות. הרווח של החברה עמד בשנת 2023 על כ-190 מיליון שקל. מתוך רווחים אלו צפוי להיות מוקצה סכום משמעותי לכיסוי ההעלאה.
יוסי דיין, מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות, אמר אתמול כי "בשבועות האחרונים נעשו מאמצים של רשות המים יחד עם משרד האנרגיה למנוע את העלאת תעריף המים. בתקופה כלכלית מורכבת זו, שבה מצויה המדינה, המשרד ורשות המים רואים חשיבות רבה במניעת העלאת התעריף. זאת תוך שמירה על מחויבות לספק מים איכותיים לתושבים ועל תחזוקה בת קיימא של תשתיות המים והביוב".