זכיינים ישראלים של מותגים בינלאומיים, במיוחד זכיינים חדשים, נתקלים ב"עיכובים" לאישור פתיחת סניפים חדשים או תוכנית להרחבה - מצד המותג הבינ"ל "באופן שלא מאפשר הוצאת תוכניות התרחבות". כך אמר אתמול ל"ממון" בכיר בקבוצת קניונים גדולה.
לדבריו, "זה לא נאמר להם באופן פורמלי, אבל התוצאות בשטח מדברות. כרגע לא ידוע על מותגי חו"ל שכבר פועלים בארץ ומתכוונים לצאת. יש לנו מקרים של מותגי חו"ל, בעיקר כאלו שהגיעו לישראל בשנה החולפת שמקבלים סחורה מחו"ל, אבל מעבר לזה – תוכניות לפתיחת חנויות חדשות ועוד מתעכבות בהנהלת הרשת הבינלאומית, והזכיין מוצא עצמו עם ידיים כבולות. שלא כמו בפרט א-מנג'ר, הזכיינים אומרים לי כי דבר לא נאמר במפורש נגד ישראל, או הפעילות בארץ, אבל הסוחרים הזכיינים סובלים מזה".
עדות לניסיונות לשמור את הפעילויות החדשות בארץ מתחת לרדאר, ניתן היה לראות בהשקה הכמעט סודית בישראל של רשת ההמבורגרים הטרנדית מניו-יורק "שייק שאק" - ללא אירועי יח"צ, ללא פרסום בתקשורת או מסיבות עיתונאים. זו חשאיות שלא מאפיינת את הראל ויזל בהשקות של מותגים. הפתיחה השקטה בוצעה על פי דרישת האמריקאים.
גם ויקטוריה סיקרט – זיכיון של חברת דלתא, שעם פרוץ המלחמה מצאה עצמה בארץ עם חנות דגל שהייתה כבר בשלב סיום ההקמה, עיכבה את הפתיחה מספר חודשים. לבסוף בוצעה השקה חרישית. דבר דומה היה גם בזיכיון נוסף של דלתא עם רשת Bath & Body שחיכתה מספר חודשים להשקה.
אחד הזכיינים של מותגים בינ"ל בארץ אמר ל"ממון": "זה לא זמן לנסות לקבל זיכיונות חדשים. אני אפילו לא מנסה באווירה שנוצרה כעת, למרות שבגלל המצב הכלכלי בכל העולם מותגים מחפשים שווקים חדשים. חברה רב-לאומית שאני בקשר איתה מלפני המלחמה אמרה לי, 'אנחנו בעדכם, אבל כרגע להיכנס לישראל זה לזמן צרות'".
זכיין ישראלי: "חברה רב-לאומית שאני בקשר איתה אמרה לי, 'אנחנו בעדכם, אבל כרגע להיכנס לישראל זה לזמן צרות'".