לא בטוח שנובאק ג'וקוביץ' יזכה ברולאן גארוס השנה, אבל דבר אחד אי-אפשר לקחת מהטניסאי הענק הזה: גם בגיל 37, אסור להספיד אותו בשום פנים ואופן.
1 צפייה בגלריה
yk13950584
yk13950584
(צילום: EMMANUEL DUNAND/AFP)
בלילה בין שבת לראשון, בשעה 3:08 שעון פריז, הוא השלים קאמבק אדיר וניצח בחמש מערכות בסיבוב השלישי. אין זמן להתאושש? הצחקתם את הטניסאי הטוב בעולם: אתמול הוא עשה זאת שוב, עם עוד קאמבק מופלא בדרך לרבע הגמר.
ג'וקוביץ' ניצח בשמינית הגמר את פרנסיסקו סרונדולו הארגנטינאי (מדורג 23 בטורניר) אחרי מרתון בן ארבע שעות ו-39 דקות, שבו חזר מפיגור 2:1 במערכות, והשלים 1:6, 7:5, 6:3, 5:7, 3:6. במהלך המשחק הוא גם התגבר על בעיות בברך ונפילה לא פשוטה על החימר בפריז. על הדרך, הוא גם עשה עוד היסטוריה ברשימת ההישגים הבלתי נגמרת שלו: זה היה הניצחון ה-370 שלו בטורנירי גראנד סלאם – שיא חדש שמשאיר מאחור את רוג'ר פדרר.
כאמור, כבר בסיבוב הקודם ג'וקוביץ' שרד מותחן מורט עצבים – למעשה, קצר יותר רק ב-17 דקות מזה של אתמול – מול לורנצו מוזטי האיטלקי. גם בו ג'וקוביץ' היה בפיגור 2:1 במערכות, אך התאושש ושייט לניצחון 0:6 במערכה החמישית מול טניסאי שצעיר ממנו ב-15 שנה. זה גם היה סיום המשחק המאוחר ביותר בתולדות רולאן גארוס – ניפוץ של כמעט שעתיים בהשוואה לשיא הקודם.

סופית: אילת ירדה

משחקי הבית התחתון בליגת העל בכדורסל אמנם הסתיימו בשבוע שעבר, אבל רק אתמול נקבע סופית שיש יורדת לליגה הלאומית.
דירקטוריון מינהלת הליגה דחה את בקשתה של הפועל אילת להקפיא את הירידה, בתום הצבעה שהוכרעה על חודו של קול. בעקבות ההחלטה נקבע גם כי בעונה הבאה ישחקו 14 קבוצות, אחרי שנה שבה היה מספר אי-זוגי של קבוצות. בזמן שאילת ירדה, שתי קבוצות עלו לליגת העל – אליצור נתניה והפועל גלבוע/גליל. (אפרת עמורבן)