חברת "ביולוג'יק דיזיין" הישראלית, חלוצת השימוש בבינה מלאכותית לתכנון תרופות, תשתף פעולה עם ענקית התרופות הבינלאומית "מרק" (Merck) בתכנון תרופות חדשות. שווי העסקה שנחתמה בנושא בין שתי החברות הוא יותר מ-346 מיליון יורו, ו"ביולוג'יק" תהיה גם זכאית לאחוזים מהמכירות.
ל"מרק" הגרמנית, מחברות הענק הוותיקות והגדולות בעולם, מעל 50 אלף עובדים ב-70 מדינות, בכללן ישראל.
טכנולוגיית ה-AI אמורה לקצר את תהליך הפיתוח וגם לשפר את יעילות התרופות, כך שיוכלו לבצע כמה פעולות במקביל ולהתאים את פעילותן לכל חולה ולכל רקמה בדיוק על פי הדרוש בכל רגע נתון.

אינטל חושפת מעבד AI חדש ללפטופים

ענקית המעבדים אינטל חושפת הבוקר מעבד חדש לגמרי המיועד למחשבים ניידים, עם ביצועי בינה מלאכותית. המעבד, Lunar Lake, שפותח בישראל, יתחרה במעבדי חברת קוואלקום המתוכננים במחשבי Copilot+PC החדשים שהציגה מיקרוסופט באחרונה, מתוצרת כל החברות. לפי אינטל, הוא מציע ביצועי AI מרשימים של עד 120 טריליון פעולות בשנייה, משפר ביצועים לעומת הדור הקודם ב-50%, וצורך 80% פחות אנרגיה.
עם זאת, לעומת המחשבים עם המעבדים המתחרים, שיופיעו בשווקים בשבועות הקרובים, דגמים ראשונים עם המעבד החדש של אינטל יהיו זמינים רק לקראת סוף 2024.
לפי זוהר צבע, סגן נשיא בחטיבת המחשוב באינטל ומנהל הפרויקט, מדובר בפרויקט מורכב, שמאות מהנדסים עמלו עליו במשך קרוב לשלוש שנים, והחברה משוכנעת כי הוא ישנה לחלוטין את האופן שבו אנו תופסים מחשבים ניידים ומשתמשים בהם.