'גחליליות', דרמת מסתורין חדשה של HOT שמצטלמת בימים האלה, מבוססת על ספרו של שחר מגן 'ארץ המנזרים'. הספר שיצא לפני יותר משנה הוא ספר טוב. גם כי הוא מותח מאוד. אבל גם כי הוא כמעט מעורר אימה ויופי בניסיון לענות על השאלה, האם אפשר למות מבדידות?
1 צפייה בגלריה
yk13947269
yk13947269
(צילום: ירון שרף, סטודיו ענני)
בסדרה, בכיכובן של נינט ודאנה איבגי, חובר מגן לתאופיק אבו ואיל ויחד הם מספרים על תושבי עיירה קטנה שמתפוצצים ממוקשים ישנים. אבל בכלל לא בטוח שזה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות שם.
זה מפגש מעניין בין שני יוצרים שחתומים על הצלחות שונות מאוד. אם 'הנערים' של אבו ואיל (שנכתבה עם חגי לוי ויוסף סידר) הייתה פוליטית, עוררה אמוציות והצטיינה בכתיבה ריאליסטית של גיבורים מורכבים באירוע חטיפתו ורציחתו של מוחמד אבו-ח'דיר, 'בתולות' של מגן (ואדם סנדרסון) יצרה מציאות אפופת מסתורין, אסתטית מאוד עם אווירה איטית שבה אילת הייתה הכל חוץ מעיר לבטן גב ופאב המנקיז. החיבור בין השניים - והסדרה, בהפקת סטודיו ענני מבית פרמאונט - פותח את השאלה: האם אפשר ליצור טווין פיקס מקומית ואפלולית? וגם החיבור על המסך מעניין: נינט ואיבגי. שתי נשים מבימות שונות מאוד שצריכות לריב ולשנוא האחת את השנייה בשביל התפקיד. אבל יכול להיות שזה קצת כמו חדר בריחה. חיבורים לא בנאליים, מחשבות לא שגרתיות, הם בדיוק מה שצריך כדי לפתור חידות.