ההתחממות בגזרה הצפונית: לאחר יום שכלל עשרות רקטות וכטב"מי נפץ עד לעכו, שגרמו גם לשרפות ענק בצפון, חילופי האש בגבול התגברו גם אתמול - וגם הדליקות התלקחו מחדש והתקרבו לבתים בקריית-שמונה ובמרגליות.
שרפות הענק התלקחו שוב ברכס רמים, צפונית לקריית-שמונה. צוותי כיבוי רבים הוזעקו למקום, ובעקבות סכנה לבתים בקריית-שמונה ובמרגליות, תושבים שנשארו באזור קיבלו הנחיה להתפנות.
בכבאות והצלה עידכנו כי צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן, בסיוע צוותים נוספים ממחוזות צפון וחוף, פעלו במשך שעות לכיבוי השרפה שהקיפה את קריית-שמונה. נמסר כי "לאחר שבלמו את האש בקו הבתים במושב מרגליות, עיקר המאמץ הוא במושב מרגליות ובקריית-שמונה, שם פונו מספר דיירים מבתיהם".
בסביבות השעה 20:00 אמש השרפות בעקבות המטחים התפשטו שוב, והשרפה בקריית-שמונה התפשטה לעבר שכונת בימת תל חי שבצפון העיר. כמה חצרות ופרגולות נדלקו, ואש הגיעה גם לגג של בית. השרפות הגיעו גם לקיבוץ המפונה כפר גלעדי ומסכנות את בתיו. “אנחנו פה לבד”, תיאר ניסן זאבי חבר הקיבוץ. לדבריו, “האש תפסה את מטע האבוקדו של הקיבוץ ומאיימת לשרוף את המלון. כולנו בכיתת הכוננות עושים הכל כדי להגן על הבית שלנו מהאש”.
2 צפייה בגלריה
yk13950441
yk13950441
צילום: Jalaa MAREY / AFP
בגלל השרפות נוצרה תקלה בתשתית התקשורת באזור. "תושבי רחוב קק"ל בקריית-שמונה שנשארו בעיר התבקשו להתפנות מיידית מהבתים", מסר דובר העירייה, "צוותים של לוחמי האש, משטרת קריית-שמונה, היקל"ר ופלוגת הכוננות נמצאים בשטח בכוחות מתוגברים במטרה להשתלט על האש ולמנוע את התפרצותה לקו הבתים הראשון".
במקביל לשרפות המשתוללות, נמשכו גם אתמול חילופי האש המתגברים בחזית הצפון. בזמן שצה"ל אישר כי חיסל באזור צור את המחבל עלי חסין סברא, שהיה פעיל צבאי במערך ההתעצמות של חיזבאללה והיה מעורב בין היתר בשיפור מערך ההגנה האווירי של הארגון, חיזבאללה שיגר עשרות רקטות לרמת הגולן ונחיל כטב"מים לבסיס צבאי בגליל. דובר צה"ל אישר כי אכן "זוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר צפון רמת הגולן ונפלו בשטח פתוח". לפי צה"ל, לא היו נפגעים בכלל האירועים.
בתיעוד שפירסם הצבא מחיסול הפעיל בצור נראה סברא מחוסל מהאוויר בעת שנסע ברכב. צה"ל עידכן עוד שתקף תשתית צבאית של חיזבאללה הכוללת מספר מבנים צבאיים בכפר אל-קטריני שבדרום לבנון. מבנים אלו שימשו את מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה. לאחר ההודעה הזו טען ארגון הטרור השיעי ששיגר נחיל כטב"מים לבסיס צבאי בגליל.