יוליאן נגלסמן, מאמן נבחרת גרמניה בכדורגל, וג'ושוע קימיך, אחד הכוכבים שלה, הביעו את שאט הנפש שלהם מסקר שגילה כי יותר מחמישית מהנשאלים היו מעדיפים נבחרת גרמנית לבנה יותר. טהורה.
נגלסמן וקימיך לא מחו רק על תוצאות הסקר, אלא בעיקר על כך שהשאלה בכלל נשאלה. השניים, כמו ציבורים גדולים בגרמניה, לא מעוניינים בשאלות כאלו. הם רוצים להסתיר את האמת. אם לא נשאל, ולא יהיו תשובות, אז הבעיה לא קיימת. פחדנים. הם מודעים למדמנת הגזענות באצטדיונים בגרמניה, נהמות הקופים כלפי שחקנים שחורים, זריקת קליפות הבננות. הם מעדיפים להתעלם.
לשניים יש תפקיד ציבורי. השבוע יתקיימו הבחירות לפרלמנט האירופי ובהן צפויה התחזקות למפלגות הימין. מיד אחרי הבחירות תתחיל אליפות אירופה בכדורגל, ובספטמבר יש שלוש מערכות בחירות במדינות במזרח גרמניה, שם צפוי הימין הקיצוני להשיג יותר מ-30 אחוז מהקולות ואולי להיות חלק מהממשלה.
הנבחרת הגרמנית עד גיל 17 שזכתה באליפות העולם התקבלה בקור על ידי חלק לא קטן מהציבור הגרמני שמחה על כך שההרכב כלל יותר מדי שחקנים בעלי רקע אפריקאי. לאט-לאט מתברר כי גל הפטריוטיזם ששטף את גרמניה באליפות העולם 2006, הפך לגל של לאומנות. 20 אחוז מהאוהדים שרוצים נבחרת לבנה יותר, משקפים 20 אחוז מהציבור שרוצה גרמניה טהורה יותר. נגלסמן וקימיך לא מעוניינים לדבר על הבעיה הקרדינלית הזו בחברה הגרמנית. אם לא ידברו, היא לא קיימת. בנות יענה.