ציבור רב ליווה אתמול בחום כבד של 45 מעלות את אחד המנהיגים האהובים בישראל, דוד לוי ז"ל, שהובא למנוחות בבית-שאן, העיר שבה חי עד יומו האחרון.
לוי, מנהיג פורץ דרך, היה חבר כנסת מטעם הליכוד, כיהן כ-20 שנה כשר בממשלות שונות ושימש בין היתר כשר החוץ. הוא הותיר אחריו את רחל רעייתו, 12 ילדים, יותר מ-40 נכדים ועשרות נינים.
2 צפייה בגלריה
yk13950413
yk13950413
(דוד לוי ז"ל | צילום: זיו קורן)
אחד מנכדיו הנושא את שמו, סא"ל דוד לוי, מפקד סיירת חרוב, ספד לו בדמעות: "סבא היקר שלנו, בחרדת קודש ובצניעות רבה אני נושא הספד זה, מי אני שאספיד אדם כמוך? שעבורך תקרת זכוכית הייתה רק מהמורה בדרך ותו לא, אתה שתמיד היית חוזר ואומר 'טוב שם משמן טוב', ואני אוסיף ברשותך את המשך הפסוק 'ויום המוות מיום היוולדו' – אני בספק אם יש אדם בעולם שהמשפט הזה מתאים לו כל כך".
הנכד הוסיף: "אני לא בטוח שאתה מבין איזה בור גדול השארת אחריך, איזו מורשת, איזו עוצמה. שמרת על המשפחה כי היא חשובה לך מכל דבר. נתת תחושה לכל אדם כאילו הוא חלק מהמשפחה וביתך היה פתוח לכל. כמה חוכמה הייתה בך, סבא, חוכמה שהייתה יכולה למלא אוקיינוסים. כמה שיעורים לחיים קיבלנו ממך, לימדת אותנו לעמוד על שלנו גם כשאנחנו נגד הזרם – כל עוד אנחנו מאמינים בצדקת הדרך – ושעבור הצדק והאמת משלמים לעיתים מחירים יקרים".
2 צפייה בגלריה
yk13950240
yk13950240
הנכד דוד לוי בהלוויה, אתמול. "קיבלנו ממך שיעורים לחיים" | צילום: אפי שריר
בתו, אורלי לוי-אבקסיס, ספדה: "אבא, איזו שליחות הייתה לך, לשם שמיים ולמען עמך ישראל. השליחות הייתה לא קלה ולא סלולה, נסיבות החיים הולידו את המנהיג שבך". בהלוויה השתתפו גם הנשיא יצחק הרצוג ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה. הרצוג ספד: "דוד לוי השאיר חותם לדורות. כשר חוץ מיתולוגי הוא כתב פרקים בספר דברי הימים של המדינה, בשפתו העשירה". אוחנה ספד: "עבור רבים בעם ישראל היית סמל לרוח האדם וליכולותיו, להתמדה, לדאגה לחלש וסמל לבנות ולבני עדות המזרח".