שיאי טמפרטורה נשברו - ושרפות משתוללות ברחבי הארץ.
שיא של 22 שנים נשבר בקיבוץ גלגל, שם נמדדו 48 מעלות. כמו כן, בקיבוץ גינוסר נמדדו 48 מעלות. "כל אזור הצפון המזרחי היה מאוד-מאוד חם וגם הרי יהודה ושומרון ואזור ים המלח היו בעומס חום כבד", אמר חזאי מטאו טק צחי וקסמן. "מחר צפויה ירידה קלה בטמפרטורות באזורים האלה, אבל עדיין יישאר מאוד חם ויהיו תנאי שרב באזורים המזרחיים של הארץ. זה יימשך בתנודות קטנות עד יום שבת. הבשורה הטובה היא שלקראת שבוע הבא רואים מגמה של הקלה משמעותית בחום".
כאמור, באזורים המזרחיים הטמפרטורות ירדו היום בכ–3 מעלות. אך בבקעת הירדן, הכנרת והערבה הטמפרטורות עדיין יהיו מעל 40 מעלות. במישור החוף לא ירגישו בשרב הכבד. "אמנם חם ולח, אבל הטמפ' לא יעברו את ה–32 מעלות. יהיו עומסי חום כבדים יחסית, אבל זה לא דרמטי כל כך", סיכם וקסמן.
לא רק בבקעה היה חם מאוד אתמול. בבית שאן ובכפר נחום שליד הכינרת נמדדו 45 מעלות, בקריית שמונה שבה כאמור השתוללו שריפות רבות היו 43 מעלות, בכרמיאל 41 מעלות, בירושלים - 37. במישור החוף הטמפרטורות היו נמוכות בהרבה, ובתל אביב נמדדו בצהריים 27 מעלות “בלבד”.
פרט לאזור קריית-שמונה, שם התחדשה שרפה שפרצה בעקבות ירי רקטות וגרמה גם לאש בבתים, השתוללה אתמול אש גם בצפת ובאזור ירושלים. שריפת יער החלה להתפתח ביער מיר, סמוך לשכונות נווה יעקב ופסגת זאב בעיר. כמה מבנים יבילים נשרפו, ולאחר הערכת מצב הוחלט לפנות ישיבה סמוכה.