השריפות בצפון כתוצאה מירי הרקטות גרמו נזקים בחקלאות: עשרות כוורות נשרפו כליל ואלפי דונם של שטחי מרעה לבקר בגולן ובגליל עלו באש.
ממועצת הדבש נמסר, כי הלהבות כילו עשרות אלפי דונם של חורש ומטעי פרי המהווים מקור צוף (מזון) לדבורה. בנוסף נשרפו עשרות כוורות, אך עדיין לא ניתן לאמוד את הנזק. הדבוראי תלם גלילי ממכוורת איילת השחר בגליל העליון, שהשתתף עם חבריו בכיבוי שריפות, אמר אתמול כי "מראות השטחים השרופים שהתגלו לנו עם עלות השחר קרעו את ליבנו. עננה שחורה כיסתה את כל הגליל העליון וכילתה שטחי מרעה רבים".
1 צפייה בגלריה
yk13951568
yk13951568
(צילום: JACK GUEZ, AFP)
אופי רייך, מנכ"ל מועצת הדבש: "שטחי מרעה שנשרפו ואובדן של כוורות דבורים מהווים פגיעה אנושה בפן האקולוגי והחקלאי, כיוון שנהרס גם ייצור המזון מן הצומח".
יונתן הירשפלד מנכ"ל ארגון מגדלי הבקר, אמר אתמול כי "אלפי דונם מרעה נשרפו בגליל ובגולן. אם אין עשב נצטרך לתת לבקר מזון יקר. יש גם מערכת אקולוגית שנפגעה קשה. בשנה הבאה תהיה קטסטרופה מבחינת בשר טרי מקומי, הפרה היא חיה רגישה ולא מתעברת וגם מתה בגלל הסטרס. אם לא יהיו עדרים בצפון - המדינה גם תפסיד. בצפון יש 30 אלף ראשי בקר והנזק נכון לעכשיו הוא עשרות מיליוני שקלים, אבל אנחנו לא מקבלים תשובות לגבי פיצויים".
לדברי הירשפלד, "נפגשתי עם תורמים מאמריקה בקיבוץ בארי. הם תורמים כעת, במקום הממשלה, לשיקום עדר הפרות של הקיבוץ. בזכותם נקים בבארי עדר ראשון מסוגו - אנגוס אדום מארה"ב".